Žingsnis po žingsnio: jūsų įmonės pavadinimas

2020/12/11

Sukurti sėkmingą internetinį verslą – sunku, tačiau sugalvoti gerą pavadinimą jūsų veiklai gali būti dar sudėtingiau. Apsvarstyti reikia ne vieną aspektą – skambesys, įsimintinumas, reikšmė jums ir kt. Šiame tinklaraščio įraše pasidomėsime, kokią paskirtį turėtų atlikti verslo pavadinimas ir nuo ko pradėti, jei trūksta idėjų.

Deja, nėra tikslios formulės, pagal kurią galėtumėte sugalvoti puikų vardą. Tai – kūrybinis procesas, kuriam svarbu skirti pakankamai laiko. Better Marketing autoriai teigia, jog tinkamas įmonės pavadinimas turėtų:

• Efektyviai komunikuoti potencialiems klientams, ką veikia jūsų įmonė. Vos išgirdę pavadinimą, interesantai turi suprasti, kokias prekes ar paslaugas siūlote;

• Suteikti jūsų verslui kompetencijos įspūdį (tiesa, kai kuriose industrijose galima eiti kitu keliu – mados ir jaunatviškumo). Pavadinimas turėtų aiškiai komunikuoti jūsų bendravimo toną ir/arba atskleisti pagrindines vertybes.

• Pritraukti žmones. Nuskambėjęs pavadinimas turėtų pakankamai sudominti, jog norėtųsi atidžiau susipažinti su jūsų vykdoma veikla.

Idealu, jeigu pavadinimas atitinka visus tris reikalavimus, visgi jis neturėtų tapti pernelyg ilgas. Pasirinktas žodis ar jų junginys turėtų būti trumpas, skambus ir lengvai įsimenamas.
 

Trumpai ir aiškiai

Įvairūs e. komercijos specialistai sutaria, kad geras įmonės vardas turėtų būti trumpas ir skambus. Pirmiausia – tokį pavadinimą bus lengviau įsiminti klientams. Oberlo duomenimis, reikia septynis kartus susidurti su bendrove ar jos paslaugomis, tam, kad įsimintum šios vardą. Nusprendę savo įmonei duoti sudėtingą ir ilgą pavadinimą, įsiminimo procesą dar labiau pailginate. Taip pat trumpi žodžiai arba junginiai, akronimai puikiai atrodo internetinių svetainių dizainuose (daug lengviau tituliniame puslapyje sutalpinti kelių simbolių ar žodžių pavadinimą).

Shopify specialistai siūlo pora idėjų, kurias galite išbandyti ieškodami idealaus pavadinimo:

• Išbandykite įvairius trumpų žodžių derinius. Du panašiai skambantys arba susiję žodžiai (pvz. užkandinių tinklas Snack shack) gali būti įsimintinesni, nei vienas.

• Nebijokite sukurti naujų žodžių. Dar prieš keliolika metų Google, Skype, Netflix nereiškė nieko, o dabar šie įmonių pavadinimai naudojami bendrinėje kalboje (pvz. angliškas to google nuo 2006 m. yra įtrauktas į Oksfordo žodyną ir reiškia ieškoti).
 

Išskirtinumas

Nepagailėkite laiko ir atlikite rinkos tyrimus – atkreipkite dėmesį į vardus, kuriuos pasirinko tiesioginiai konkurentai ir nebijokite būti originalūs bei pasukti visai kitu keliu. Svarbu sugalvoti pavadinimą, kuris atspindėtų jūsų veiklą ir parduodamų produktų tipą kitais žodžiais, nei pasirinko jūsų konkurentai.

Pavyzdžiui, jei parduodate elektronikos ir technologijos produktus, galbūt turite konkurentų, kurie savo pavadinimuose naudoja tokius žodžius kaip „elektronika“, „technologijos“ ir „ateitis“. Specialistai rekomenduoja vengti vartoti panašius žodžius. Tiesa, reikia ieškoti aukso vidurio – per daug nukrypus nuo stereotipų, tiesiogiai su veikla susijusių žodžių, iškyla pavojus nebepatekti į jūsų paslaugų ieškančių pirkėjų akiratį.
 

SEO ir domeno aspektai

Nepriklausomai nuo pasirinkto žodžio ar akronimo, svarbu potencialų pavadinimą patikrinti įvairiose paieškos sistemose. SEO (ang. search engine optimization – tinklalapio optimizavimas paieškos sistemoms) yra vienas iš aspektų, kuriam turėsite skirti nemažai dėmesio pirmaisiais savo veiklos mėnesiais. Jūsų įmonės pavadinimas turi turėti galimybę atsidurti pirmuose įvairių paieškos svetainių (pvz. Google, Yahoo ir t. t.) puslapiuose.

Renkantis pavadinimą, labai svarbus frazės amžius – kiek laiko pasirinktas žodis ar frazė yra matoma paieškos rezultatuose (ang. serch engine result page – SERP).  Kuo didesnį rezultatų skaičių pateikia paieškos sistemos, tuo sunkiau jums bus organiškai iškilti į pirmuosius puslapius.

Savaime suprantama, kad e. komercijos neįmanoma vystyti be internetinės svetainės, tad įmonės kūrimo procese neišvengsite domeno (tinklalapio pavadinimo) rinkimosi. Būtinai patikrinkite visus norimus svetainės pavadinimus – tai galite padaryti domeno paslaugų tiekėjo svetainėje. Jeigu pasirinktas adresas – laisvas, nedvejokite ir jį rezervuokite.

Dažniausiai Lietuvoje renkamasi .lt domeno pabaiga, tačiau nebijokite būti išradingi. Pavyzdžiui, socialinis tinklas LinkedIn naudoja ir klasikinį linkedin.com, tačiau juos galite rasti ir suvedę linked.in.
 

Teisiniai atitikmenys

Nors fantazijos pavadinimui gali ir nestigti, pasirinktas įmonės pavadinimas turi atitikti šalies teisinius aktus ir lietuvių kalbos reikalavimus. Juos Lietuvoje apibrėžia Civilinis kodeksas ir 2004 m. VLLK priimtas nutarimas, su kuriuo galite susipažinti čia.

Civiliniame kodekse nurodoma, kad juridinio asmens pavadinimas neturi prieštarauti viešajai tvarkai ar moralei. Tai reiškia, jog pasirinktas vardas negali darkyti lietuvių kalbos, būti necenzūrinis.

VLLK nutarime apibrėžtos konkrečios taisyklės, kuriomis reikėtų vadovautis kuriant vardą. Pavyzdžiui, įmonės pavadinimo negali sudaryti tik tiesioginę veiklos daiktų ar paslaugų rūšį nurodantis bendrinis žodis (pvz. jūsų verslas negali vadintis „Kompiuteriai“ arba „Prekyba“). Taip pat pavadinimais negali būti tik vietovardžiai. Svarbu pažymėti, jog norint įmonei suteikti tarptautinį skambesį turintį pavadinimą, galima vartoti tik lotynų ir senovės graikų kalbų žodžius. Angliškų ar kitų kalbų žodžių bendrovės pavadinime naudoti nepavyks. Jeigu kyla klausimų dėl pasirinkto žodžio ar jų junginio tinkamumo, visuomet galima kreiptis į kalbos specialistus.
 

Ar jūsų neaplenkė?

Statistikos departamento duomenimis, Lietuvoje 2020 m. pradžioje veikė per 107 tūkst. įvairių ūkio subjektų. Nenuostabu, jog jų vardai gali būti panašūs arba net kartotis. Tam, kad apsaugotumėte save nuo nereikalingų problemų ir dokumentų atmetimo, prieš registruodami įmonės pavadinimą būtinai pasidomėkite, ar nesirenkate tokio, kuris jau egzistuoja. Tai kelių mygtukų paspaudimu galite padaryti Registrų centro svetainėje. Taip pat rekomenduojama potencialų verslo vardą patikrinti valstybiniame patentų biure.

Kiti įrašai

swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard  icon visa  icon

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti