Amazon prekybininkų klaidos, kurių reikėtų vengti

2019/11/29

Amazon – kasdien auganti platforma, prie kurios FeedbackExpress duomenimis vien šiemet prisijungė per milijoną naujų pardavėjų. Taip augant konkurencijai, klaidos tampa nedovanotina prabanga. Šiame įraše dalinamės tokiomis, iš kurių kiekvienam naujokui derėtų pasimokyti.

Atmestina nišos analizė ir netinkamas kategorizavimas

Dažniausiai platformos pardavėjai renkasi konkrečius produktus, kuriais nori prekiauti. Tačiau pasirinkdami bene pagrindinius savo potencialaus verslo atributus – prekę ir jos nišą, galite skaudžiai prašauti. Pavyzdžiui, jeigu niša bus labai plati ir jos nesusiaurinsite, gausite dešimtis tūkstančių konkurentų. Tai puikiai iliustruoja į platformos paieškos sistemą suvedama užklausa „vyriški marškinėliai“ (ang. men t-shirt) – Amazon iš karto pasiūlo per 100 tūkst. rezultatų.  „Vyriški polo marškinėliai“ (ang. men polo shirt) rezultatų skaičių sumažina iki 20 tūkst., o užklausa „formalūs vyriški marškiniai“ (ang. men formal shirt) pateikia apie 6 tūkst. rezultatų.

Panašią klaidą galite padaryti ir neatlikdami deramo prekių kategorizavimo, kadangi pastebima, jog potencialūs pirkėjai prekių dažniau ieško jų kategorijose, o ne vesdami konkrečius raktažodžius. Svarbu kad kategorija kuo tiksliau apibrėžtų tai, ką siūlote klientams – pavyzdžiui, nors parduodant puodelį su filmo herojaus įkvėptu dizainu galima parinkti kategoriją Namai ir virtuvė (ang. home and kitchen), rekomenduojama rinktis dar siauresnes kategorijas – virtuvė, interjero dizainas ir t. t.

Taip pat, jei produktą priskirsite netinkamai kategorijai, potencialiam pirkėjui neatrodysite patikimai. Juk tas pats puodelis, atsidūręs elektronikos kategorijoje, gali atrodyti itin neprofesionaliai.

Galima akcentuoti ir tai, kad manymas, jog prekiaudami tais dalykais, kurie yra „ant bangos“ arba angliškai dar apibūdinami kaip trending, daug uždirbsite ir greitai tapsite populiariu pardavėju – dar viena nišos analizės klaida. Kaip ir pasirinkus per plačią kategoriją, populiarūs produktai pritrauks ne tik būrį pirkėjų, bet ir didelį lauką pardavėjų. Geriau pirkėjams siūlyti unikalų produktą, o ne sekti madomis, ypač, jeigu prekybą platformoje dar tik pradedate.

Prastas produktų pateikimas

Teisingos kategorijos prekei parinkimas – tik viena iš tinkamo produkto pateikimo dedamųjų. Pirkėjai taip pat atidžiai analizuoja nuotraukas, aprašus ir visą informaciją, kurią tik galite pateikti.

Pirmiausia, atkreipkite dėmesį į savo pateikiamas nuotraukas. Jeigu jos yra žemos rezoliucijos, pasisavintos iš interneto (matosi nuotraukų talpyklų vandenženkliai arba atliekant iliustracijos paiešką naršyklėje sulaukiama didelio rezultatų kiekio) – tobulėti yra kur. Į Amazon rekomenduojama talpinti tik redaguotas, aukštos kokybės ir, pageidautina, originalias produkto nuotraukas.

Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į tai, kaip produktą įvardinate ir aprašote. Klystama pasirenkant ilgus, sudėtingus pavadinimus, aprašymuose paliekant gramatines klaidas bei kategorijas ir raktinius žodžius parenkant padrikai. Taip pat ir platforma turi kelias taisykles, į kurias nekreipdami dėmesio tiesiog negalėsite paskelbti savo prekių. Amazon draudžia aprašyme bei pavadinime naudoti tiesiogines internetines nuorodas bei riboja simbolių (pvz. @, &, t. t.) naudojimą. Taip pat atsisakykite rašymo vien didžiosiomis raidėmis bei pavadinime neminėkite apie nuolaidas ar akcijas – tai irgi prieštarauja taisyklėms.

Netinkamas elgesys su pirkėjais

Tobuli aprašymai ir kategorizavimo subtilybių išmanymas naudos neatneš, jeigu nepritrauksite ir neįstengsite išlaikyti klientų. Gartner duomenimis, net 60 proc. pirkėjų pasirinkdami pardavėją, kaip pagrindinį pasirinkimo kriterijų išskiria malonią aptarnavimo patirtį. Ilgą laiką Amazon naudojantys pardavėjai akcentuoja kelias klaidas, kurias daro naujokai ir kurios neigiamai atsiliepia platformoje apsiperkančiųjų potyriams.

Visų pirma, klystate, jei delsiate atsakyti į potencialių ir esamų pirkėjų užklausas. Ilgai nesulaukę atsakymo klientai gali tiesiog nusigręžti ir kreiptis į kitą pardavėją. Turite stengtis operatyviai ir tiksliai atsakyti į visus kylančius klausimus.

Nėra gerai ir jeigu jūsų prekės ilgai keliauja pas klientus. Rašydami atsiliepimus apie paslaugą, pirkėjai dažnai akcentuoja pristatymo greitį bei kainą. Priekaištų ir klientų rato susiaurėjo galite tikėtis, jeigu pristatymo kaštai yra neadekvačiai dideli juos lyginant su analogiškas prekes tiekiančiais pardavėjais. Taip pat klientų netenkins ir ilgas pristatymas – pirkėjai tikisi, jog prekės juos pasieks per kelias darbo dienas, jei siunčiama į kitą šalį – per kelias savaites. Tačiau jeigu jūsų siuntimas truks mėnesį ir ilgiau – atsiliepimai apie paslaugos kokybę bus neigiami ir kiti susidomėję platformos naudotojai teiks pirmenybę greitesnį pristatymą siūlantiems pardavėjams.

Platformos taisyklių bei atnaujinimų ignoravimas

Daugelio klaidų galima išvengti prieš pradedant prekybą deramai susipažinus su platforma, kurią pasirinkote. Viskas, kas aukščiau parašyta tekste, gali būti randama ir oficialiose Amazon taisyklėse (ang. terms and conditions), tad jų  neskaitymas gali kainuoti jums skausmingas prekybos patirtis.

Rekomenduojama pasidomėti tuo, kas vyksta platformoje, kadangi diegdami atnaujinimus, Amazon dėmesį skiria tiek pirkėjų, tiek pardavėjų patirtims. Ignoruodami naujienas, tiesiog prarasite naujas galimybes. Vienas platformos patobulinimų – jau kelis metus testuojama ir palaipsniui įvairiose šalyse įgalinama Fullfilment by Amazon (FBA) paslauga. Anot platformos G2, naudojantys šią paslaugą pastebi 30-50 proc. išaugančius pardavimus, ir net  66 proc. iš 10 tūkst. geriausiai vertinamų Amazon pardavėjų naudoja FBA. Daugiau apie šią paslaugą galite rasti ir mūsų blogo įraše.

Kiti įrašai

swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard  icon visa  icon

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti