Instagram 2023-iaisiais: ką svarbu žinoti?

2023/03/31

Jeigu socialinis tinklas Instagram būtų žmogus, tai šiuo metu jis būtų pirmuosius paauglystės principus rodantis jaunuolis. Jau beveik trylika metų šiame tinkle turiniu dalijasi ne tik pavieniai asmenys, bet ir garsiausi prekių ženklai. Tad jeigu dar nežinote, kaip veikia Instagram – pats laikas prisijungti į daugiau nei 2 mlrd. vartotojų viršijančias gretas.

Trumpai apie šį socialinį tinklą – užgimęs 2010 m. spalį, savo pirmąjį milijoną vartotojų surinko vos po dviejų mėnesių – 2010 m. gruodį. Tiesa, kelias iki milijardo paskyrų tikrai užtruko – šį pasiekimą įmonė užfiksavo 2018 m. birželį. Pagrindinis platformos bruožas – talpinamas vizualinis turinys, kadangi vartotojai gali kelti tik nuotraukas arba vaizdo įrašus (jeigu norisi patalpinti tik tekstą, šis vis vien turi nugulti iliustracijoje). Nuo 2012 m. balandžio Instagram priklauso kompanijai Meta, buvusiems savininkams atseikėjusiai apie 1 mlrd. JAV dolerių (grynaisiais bei akcijomis). 

Nuo ko pradėti?

Tam, kad sėkmingai įsigilintumėte į platformos veikimą, reikėtų pradėti nuo kelių labai akivaizdžių žingsnių. 

  • Parsisiųskite programėlę. Programėlės versijos pasiekiamos iOS, Android, Fire OS ir Microsoft Windows operacines sistemas palaikantiems įrenginiams. Ir nors darbastalio versija kompiuteriams taip pat egzistuoja, vartotojai pastebi šios versijos funkcijų limitus (pvz. Stories funkcionalumas mažesnis), tad rekomenduojama naudoti mobiliųjų įrenginių programėles.
  • Susikurkite paskyrą. Norėdami pamatyti turinį ir juo patys dalintis, privalote turėti paskyrą. Jos sukūrimui reikia el. pašto, tad jeigu kuriate paskyrą savo verslui, rekomenduojama naudoti oficialų įmonės elektroninio pašto dėžutės adresą. Įmonę atspindintis pavadinimas (naudojamas kaip slapyvardis), sudėtingas ir programišiams neįkandamas slaptažodis ir štai – paskyra jau sukurta. Tiesa, jeigu paskyrą naudosite verslui, turite tai pažymėti ir nustatymuose (nustatymai –> paskyra –> perjungti į profesionalią paskyrą –> tęsti).
  • Susiekite su Facebook puslapiu. Šis žingsnis itin svarbus kiekvienam verslui, jau turinčiam aktyvią Facebook paskyrą, skirtą prekės ženklui. Jeigu paskyra yra oficialiai aktyvuota bei naudojama reklamų užsakymui, dažniausiai ji yra valdoma per Meta Business Suite. Būtent čia reikėtų apsilankyti, norint susieti Facebook ir Instagram paskyras. Žingsnių seka tokia: nustatymai –> verslo įrankiai (ang. business assets) –> pridėti įrankį –> Instagram paskyra. Keli autentifikavimo žingsniai ir štai – paskyros jau sujungtos. Dabar vienoje vietoje galite matyti įrašus, vartotojų komentarus bei žinutes, planuoti įrašų skelbimą bei kurti įvairaus pobūdžio reklamas. 

Visgi, jeigu Instagram yra vienintelis jūsų komunikacijos kanalas, praleiskite Facebook žingsnį. Susikūrę ir aktyvavę paskyrą jau galite pradėti kurti įrašus ir rinkti sekėjus. 

Kaip veikia Instagram? 

Kai paskyra jau sukurta, laikas išsamiau susipažinti su platforma ir pradėti kurti turinį. Būtent aptardami turinio kūrimo galimybes ir galime geriausiai suprasti, kaip veikia šis socialinis tinklas.

  • Naujienų srauto įrašai. Tai nuotraukos ir vaizdo įrašai, kurie nugula į jūsų paskyrą neribotam laikotarpiui. Būtent čia turėtų būti keliami ir dabar ant bangos esantys reels tipo vaizdo įrašai. Socialinsider skaičiuoja, jog vidutiniškai reels pasiekia apie 20,5 % sekėjų auditorijos, o tai yra itin reikšmingas rodiklis, pasiekiamumu lenkiantis įprastas nuotraukas, karuseles ir kt. įrašus. Statistika rodo, jog kuo mažesnis profilis, tuo didesnis pasiekiamų sekėjų procentas, tad nuo pat pradžių investuokite į kokybišką ir aktualų, tiksliai jūsų prekės ženklą reprezentuojantį turinį.
  • Stories. Šis turinys unikalus savo laikinumu – įrašai saugomi vos 24 val. Žinoma, esant poreikiui, galite juos išsaugoti ryškiausių momentų (ang. highlights) funkcijos dėka. Prekių ženklai būtent šią funkciją išnaudoja kasdieniam turiniui, pvz. nušviesdami darbo biure kasdienybę, dalindamiesi laikui jautriomis akcijomis, supažindindami su žmonėmis už prekių ženklo. Tiesa, komercijos specialistai pažymi, jog stories populiarumo pikas jau praeityje – Rival IQ atlikto tyrimo duomenys rodo, jog lyginant 2021 bei 2022 metus, pasiekiamumo procentas krito nuo 5,4 proc. iki 4,8 proc. Tiesa, svarbu ir įkeliamų įrašų kiekis – tyrimo ataskaitoje taip pat pažymima, jog maždaug 75 % auditorijos yra linkę nustoti žiūrėti stories ties šeštu įrašu.
  • Tiesioginės transliacijos. Dar laikinesnis įrankis – tiesioginės vaizdo įrašų transliacijos. Jeigu pasirenkate neišsaugoti įrašo, šis ir yra matomas tik transliavimo metu, prisijungusiai auditorijai. Įrašo negalima atsukti nuo pradžių, tad dažniausiai prekės ženklai šį įrankį išnaudoja svarbiems pranešimams arba kaip būdą sekėjams užduoti rūpimus klausimus ir operatyviai sulaukti atsakymų.

Toks turinys gali nugulti į jūsų socialinio tinklo paskyrą, tačiau neturėtumėte apsiriboti vien tik turinio generavimu. Rinkodaros specialistai pažymi, jog daugiausiai naudos iš paskyros gausite ne tik keldami įrašus, bet ir bendraudami su sekėjais. Tai galite darydami pamėgdami jų įkeltus, su jūsų prekės ženklu susijusius įrašus, atsakydami į komentarus, gavę leidimą – pasidalindami vartotojų kuriamu turiniu. Anot ekspertų, proaktyvus verslų bendravimas su socialinių tinklų paskyrų sekėjais padeda palaikyti bendruomeniškumo jausmą ir skatina vartotojus įsitraukti.

Galiausiai, nuo Instagram neatsiejamas įrankis yra garsiosios grotažymės (ang. hashtags). Jos ne tik padeda turinį suskirstyti į kategorijas, bet ir yra puikus bei vis dar veikiantis auditorijos išplėtimo būdas. Daugiau apie grotažymių panaudojimo galimybes galite rasti čia.

Instagram shopping

Jeigu į socialinių tinklų plėtrą žiūrite ne tik kaip į būdą būti arčiau savo tikslinės auditorijos, bet kaip ir į naują pardavimo kanalą, turėtumėte susipažinti ir su Instagram shopping funkcija. Tai – įrankių visuma, galinti paversi jūsų paskyrą funkcionuojančia el. parduotuve. Čia klientai gali matyti parduodamus produktus, jų kainas ir apsipirkti praktiškai nepalikdami Instagram

El. komercijos žinovai pažymi, jog kiekvienam verslui, siekiančiam padidinti pardavimus ir aktyviai komunikuojančiam Instagram tinkle, verta įgalinti parduotuvės funkcijas dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, tai sutrumpėjęs atsiskaitymo procesas. Užuot keliavę iš socialinio tinklo į Jūsų el. parduotuvę ir ieškoję akį patraukusio produkto, sekėjai gali tiesiog spustelėti ant jiems patinkančios prekės žymos ir rasti išsamų aprašymą bei iškart keliauti į atsiskaitymo puslapį. Lygiai taip pat greitai produktus galima įsigyti ir tiems, kuriems yra parodomi Jūsų užsakyti reklaminiai įrašai.

Svarbu pažymėti, jog ne kiekviena Instagram paskyra gali tapti prekybos platforma – reikia, jog būtų išpildyti keli reikalavimai. Pirmiausia, parduotuvė turi veikti patvirtintose valstybėse. Nuolat naujinamą sąrašą galite rasti Instagram pagalbos centre. Lietuva į šį sąrašą patenka, tad nesklandumų iškilti neturėtų, tačiau jeigu atostogaujate pvz. Juodkalnijoje ir bandote būdami šioje valstybėje naudotis Instagram shopping funkcijomis, galite turėti ribotą prieigą (negalėsite įrašuose žymėti produktų ir pan.). 

Kitas svarbus aspektas – turite prekiauti produktais, atitinkančiais Facebook ir Instagram prekybos taisykles. Taigi, jeigu parduodate paslaugas (t.y. ne fizinius daiktus), gyvūnus, sveikatos priežiūros priemones (pvz. medikamentus, maisto papildus) – prekybai platformos teks dairytis kitur.

Galiausiai, turite turėti Facebook verslo puslapį ir naudoti mūsų jau minėta Meta Business Suite platforma. Būtent čia yra valdomas parduodamų prekių katalogas, kuriami aprašymai ir pateikiama visa informacija apie klientams siūlomus produktus. Atidžiai skaitykite platformos keliamus reikalavimus ir juos išpildykite – taip prekių katalogo sukūrimas bus sklandesnis ir užtruks greičiau.

Kiti įrašai

swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard  icon visa  icon

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti