Pradėkime nuo skaudžios tiesos – pardavimų nebus, jeigu jūsų neras klientai. Galite siūlyti aukščiausios kokybės prekes ar paslaugas už geriausią rinkos kainą, tačiau tai nepadės, jeigu būsite penktame ar dešimtame „Google“ paieškos sistemos puslapyje. Dažnai juokaujama, kad jei nesate pirmame paieškos rezultatų puslapyje, visai neegzistuojate internete.
Čia į pagalbą jums ateina SEO (angl. Search engine optimization) – tinklalapio arba elektroninės parduotuvės optimizavimas paieškos sistemoms. Sistemingas SEO vystymas leidžia pagerinti norimos platformos matomumą paieškos sistemose. O toliau – paprasta matematika: kuo didesnis matomumas, tuo daugiau žmonių, tikėtina, aplankys jūsų svetainę. Kuo daugiau lankytojų – tuo daugiau pardavimų.
Skamba paprastai, tačiau sėkmingas SEO vystymas reikalauja įdirbio ir kantrybės. Tam, kad lengviau suprastumėte, kaip tai veikia – keletas atsakymų į svarbius klausimus.
Didžiausią dalį interneto srauto skatina didžiosios paieškos sistemos, tokios kaip Google, Yahoo!, Bing. Nors lankytojų srautus jums gali pritraukti ir sėkmingas socialinių tinklų paskyrų vystymas, tačiau būtent paieškos sistemos vis dar išlieka pagrindiniu interneto vartotojų magnetu.
Unikali paieškos sistemų teikiama nauda – tikslinio vartotojo nukreipimas (jūsų platformoje potencialiai yra tai, ko žmogus ieško). Jeigu dėl kokių nors priežasčių jūsų puslapis neatrandamas tarp paieškos rezultatų – praleidžiate šansą pritraukti naują lankytoją.
Lankytojai kuria judėjimą jūsų platformoje, o toks judėjimas kuria pardavimus. Tai įrodo ir Monetate e-komercijos ketvirčio ataskaita, kurioje pažymima, jog 2018 m. III-ajame ketvirtyje maždaug 2,5% vartotojų apsilankymų internetinėse platformose baigėsi užmegztu grįžtamuoju ryšiu (el. parduotuvės atveju – konversija).
Tikslingas SEO vystymas padeda šį skaičių padidinti. Tačiau svarbu žinoti, ką daryti, jog įdirbis atneštų rezultatus.
Pradžiai reikės aiškios strategijos. Nesvarbu, ar pradedate naują verslą, ar tobulinate jau egzistuojančią platformą – be sistemingo veiksmų plano neverta tikėtis ir sėkmingos plėtros. Keli svarbūs klausimai, į kuriuos privalote sau atsakyti:
1. Kas yra jūsų klientai?
Prieš pradėdami planuoti, kaip pateiksite savo prekes el. parduotuvėje, turite žinoti, kam jas parduosite. Tikslinės auditorijos apibrėžimas – bene svarbiausias bet kokio verslo pradžios aspektas.
Pagalvokite apie savo idealaus kliento vaizdinį. Kas jis? Kas jį motyvuoja ieškoti jūsų siūlomo produkto ar paslaugos? Klientų identifikavimas yra esminis žingsnis, padėsiantis jums perprasti savo tikslinę auditoriją ir atitinkamai planuoti savo rinkodaros ir SEO žingsnius.
2. Kokie raktiniai žodžiai geriausiai apibūdina jūsų siūlomas prekes? Kokiomis išskirtinėmis savybėmis jos pasižymi?
Kai jau aiškiai žinote, kam kalbate, turite pasirinkti auditorijai priimtiną žodyną. Sudarykite visų žodžių, susijusių su jūsų produktu ir sektoriumi, sąrašą ir konkretesnius raktinių žodžių junginius (angl. long-tail keywords), kuriuos jūsų klientai gali naudoti norėdami ieškoti jūsų produktų.
Kuo konkretesni raktiniai žodžiai yra, tuo labiau tikėtina, kad atsakysite į konkretų klientų poreikį (pvz. platų raktažodį „batai“ rekomenduojama keisti konkretesniu – „moteriški sportiniai bateliai“, suteikiant daugiau informacijos apie siūlomą prekę).
Taip pat, kuo konkretesni ir vartotojams patrauklesni bus jūsų raktažodžiai (ar jų junginiai), tuo didesnė tikimybė, jog jūsų svetainė atsidurs paieškos sistemų rezultatų viršuje.
3. Kas yra jūsų konkurentai?
SEO pasaulyje egzistuoja dviejų tipų konkurentai – paieškos rezultatai ir realūs konkurentai.
Paieškos rezultatai – viskas, kas yra siūloma paieškos sistemos vartotojui, ieškančiam jūsų raktinių žodžių (nuo Wikipedia aprašymų iki naujienų portalų publikacijų). Šie rezultatai tiesiog egzistuoja tame pačiame paieškos lauke ir varžosi su jūsų el. parduotuve dėl vartotojų dėmesio. Vienintelis būdas kovoti su šiais konkurentais – didinti jūsų el. parduotuvės lankytojų skaičių.
Realūs konkurentai yra įmonės ar asmenys, siūlantys panašaus pobūdžio produktus. Jie su jumis varžosi ne tik dėl vartotojų dėmesio, bet ir dėl jų pinigų. Geriausias būdas konkurentus įveikti – stebėti jų vykdomą veiklą ir ieškoti išskirtinių savybių, kurios jūsų siūlomą produktą ar prekę padarytų patrauklesne.
Po konkurentų analizės dar kartą peržvelkite savo raktinius žodžius – stenkitės, jog jie atspindėtų jūsų siūlomų prekių pranašumus bei unikalias savybes.
4. Ar jūsų el. parduotuvė turi vartotojams aiškią struktūrą?
Dabar laikas aiškiai sudėlioti jūsų platformos struktūrą ir prekių katalogą. Internetas yra informacijos jūra ir tikrai joje paskęsite, jeigu platforma nebus vartotojams patogi ir jie neras to, ko ieško pagal atitinkamus raktažodžius. Prekių katalogas turi pasižymėti su raktažodžiais susijusių pasiūlymų gausa ir visi pasiūlymai turi sugulti į aiškią struktūrą atitinkančias kategorijas.
Nereikia perkrauti el. parduotuvės spalvų, šriftų ir iliustracijų gausa. Žinoma, stilius yra svarbus elementas ir el. parduotuvė turi būti vizualiai patraukli, tačiau pagrindinis sėkmingos svetainės kriterijus – puikiai struktūruota sistema. Vartotojų mėgiamos platformos yra tos, kuriose jie suranda dalykus ten, kur jų tikisi.
Kuo labiau jūsų platforma bus mėgiama realių žmonių, tuo patrauklesnė ji bus ir paieškos sistemoms. Populiariausios paieškos sistemos Google algoritmas naudoja informaciją, kurią pateikia patys vartotojai. Čia svarbus atmetimo rodiklis (angl. bounce rate). Kuo dažniau užėję į jūsų platformą potencialūs pirkėjai peržiūri tik pirmąjį puslapį ir užtrukę vos kelias sekundes grįžta į Google, tuo mažesnė tikimybė, jog paieškos sistema jūsų platformą siūlys tarp aukščiausiai rodomų rezultatų. Jau pirmame puslapyje vartotoją turi pasitikti aktuali ir svarbi informacija – taip ir lankytojai jame pasiliks, ir paieškos sistemoms įtiksite.
Kai jau atsakėte į visus aukščiau pateiktus klausimus, galite lengviau suprasti, kas padės jūsų platformai patenkinti tiek potencialių vartotojų poreikius, tiek paieškos sistemų algoritmus. Tačiau reikia pripažinti, tai – tik SEO ledkalnio viršūnė.
Internete yra gausu pradžiamokslių, galinčių padėti jums perprasti pagrindinius SEO terminus, veiklos specifikas. Tačiau norėdami, kad jūsų SEO vystymas pasiteisintų ir platforma atsidurtų paieškos rezultatų viršuje, turėsite investuoti savo laiką, gebėjimus ir pinigus. SEO veikia tuomet, kai visi žingsniai yra atliekami tikslingai ir nuolat. Taip pat privalu prisiminti, jog SEO – nuolat besikeičianti ir auganti sfera ir tai, ką išmokote šiandien, rytoj jau gali nebeveikti.
Čia jums gali pasitarnauti SEO specialistai. Tai žmonės, kurie kasdien gilina savo žinias ir gali susitelkti vien ties SEO strategijos vystymu. Tokio specialisto veikla – į platformos žinomumo ir pasiekiamumo didinimą orientuota investicija, kuri bėgant laikui jums tikrai atsipirks. Kol jūs galėsite susitelkti ties kitais el. parduotuvės veiklai svarbiais procesais, specialistas rūpinsis, kad augtų į jūsų platformą ateinančių ir joje pasiliekančių vartotojų srautai.
Kiti įrašai
„Siųsk pigiau“ – išskirtinė įmonė, teikianti pigias siuntų pristatymo paslaugas visoje Lietuvoje ir tarptautiniu mastu. Bendradarbiaudami su geriausią reputaciją turinčiomis ir pasaulyje pripažintomis kurjerių kompanijomis, tokiomis kaip DHL, TNT, DPD, FEDEX, LP EXPRESS, VENIPAK, ITELLA, GLS, OMNIVA, SST ir DEUTSCHE POST, siuntų tarnyba „Siųsk pigiau“ gali padėti išsiųsti siuntą į daugiau nei 220 pasaulio šalių.
„Siųsk pigiau“ partneriai - greitieji kurjeriai, kurie Jūsų siuntas pristatys patikimai nuo durų iki durų, todėl Jūsų siuntiniai visada bus saugūs. Skaičiuokite ir gaukite geriausius siuntos kainos pasiūlymus, kurie neabejotinai atitiks tiek Jūsų individualius, tiek Jūsų įmonės siuntų siuntimo poreikius bei biudžetą.
Skubūs pristatymai pagrindiniuose Europos bei JAV ir Kanados miestuose. Siuntų tarnyba "Siųsk pigiau" pristatys siuntas per vid. 1-3 d.d.
Apsilankykite kainos skaičiuoklėje ir gaukite geriausius kainų pasiūlymus.
Siuntas iš užsienio bei persiuntimą tarp kitų kelių šalių užsisakykite paprastai ir be jokių sutarčių.