Facebook rinkodara: kaip išvengti reklamų kūrimo klaidų

2021/10/13

Socialinio tinklo Facebook reklamų rinkodara tiesiog klesti – 2020 m. pabaigos duomenimis, platformos pajamos iš reklamos išaugo iki rekordinių 20,7 mlrd. JAV dolerių (arba 25 % lyginant su 2019 m.). Siekdami išlaikyti augantį uždarbį, tinklo kūrėjai reklamų kūrimo įrankius vis tobulina ir keičia, o vartotojai yra priversti adaptuotis ir ieškoti būdų prisibelsti į potencialių klientų širdis.
 

Natūralu, kad ieškojimo procese pasitaiko klaidų, o tai reiškia reklamų biudžetui skirtų pinigų švaistymą. Šiame tinklaraščio įraše pasidalinsime rinkodaros specialistų dažniausiai pastebimomis reklaminių kampanijų kūrimo klaidomis ir būdais, kaip jų galima išvengti ir sutaupyti.
 

Nėra aiškaus tikslo

Pirmasis žingsnis siekiant sėkmės bet kurioje rinkodaros kampanijoje yra išmatuojamas tikslas ir nuo pat pradžių kuriama strategija. Jeigu reklamos – padrikos, kuriamos dėl skirtingų paskatų (pvz. vienas įrašas publikuojamas siekiant parduoti naują produktą jau turimai auditorijai, kitas – šalto kontakto (ang. lead) paieškai), vargu, ar jos atneš norimų tikslų.

Anot rinkodaros specialistų, dažniausiai Facebook reklamomis siekiama šių abstrakčių tikslų:

  • prekės ženklo žinomumo padidinimas;
  • turimos bendruomenės (arba sekėjų) įsitraukimo didinimas (siekiama sulaukti daugiau reakcijų, komentarų ir t.t.);
  • srauto į internetinę svetainę nukreipimas;
  • rinkodaros investicinės grąžos (ang. Return of investment arba trumpiau ROI) didinimas naudojant Facebook Ads.

Nesupraskite klaidingai – tikslo išsikėlimas nereiškia, jog turėsite atsisakyti spontaniškų įrašų savo prekės ženklo paskyroje. Taip pat nereiškia, jog privalote prisirišti tik prie vieno tikslo. Galite skelbti įvairiausius įrašus, tačiau ne visi jie turi būti reklaminiai, t.y. jų pasiekiamumas neprivalo būti padidinamas naudojantis Facebook Ads. Tačiau jeigu jau ruošiatės „iškelti“ įrašą, jis turi komunikuoti aiškią žinutę su jūsų tikslu.

Tiesa, jeigu norite įsivertinti, ar pinigai į reklamą investuojami efektyviai, pasirinktas siekis turi būti konkretus. Užuot rinkęsi labai abstrakčią formuluotę, ją sukonkretinkite. Pvz. ne „didesnis srautas į svetainę“, o „10 % daugiau lankytojų svetainėje“ – taip pasibaigus įrašo reklaminiam laikui galėsite pamatyti, ar pinigai nenuėjo veltui.
 

Prašaunama su tiksline auditorija

Šiandien aktyvių Facebook vartotojų skaičius siekia 2,9 mlrd. ir kiekvieną minutę jie, anot Zephoria, parašo per pusę milijono komentarų po įvairiausiais įrašais. Natūralu, jog norisi kuo daugiau įsitraukimo iš kuo įvairesnės ir didesnės auditorijos, tačiau kurti reklamas plačiai tikslinei auditorijai, anot rinkodaros ekspertų, yra pinigų švaistymas.

Galvodami apie savo reklaminę kampaniją ir auditoriją prisiminkite, jog į įvairias auditorijas taiko daugiau nei 50 mln. įvairių verslų, reklamuojančių save Facebook erdvėje. Tad svarbu ne tik sukurti įtraukiančius ir įdomius įrašus, bet ir žinoti, kam juos skiriate.

Žemiau pateikiame kelis rodiklius, pagal kuriuos galite pasirinkite savo reklamų auditoriją:

Vietovė. Specialistai pažymi, kad tai vienas pagrindinių faktorių, pagal kurį galite pasirinkti, kam bus rodoma reklama. Pvz., jeigu savo veiklą vykdote tik Lietuvoje, nėra reikalo reklamą rodyti Taivano Facebook vartotojams.

Demografiniai rodikliai. Auditoriją galite segmentuoti ir pagal amžių, lytį. Pvz. jeigu reklamuojate automobilių detales, kiek tikslinga tokią reklamą rodyti tik 65+ amžiaus moterims?

Įsitraukimas (ang. engagement) ir elgesys (ang. behavior). Facebook turi funkciją reklamas rodyti asmenims, kurie neseniai vienaip ar kitaip sureagavo į jūsų įrašą (pvz. paspaudė aktyvią nuorodą arba paliko komentarą, reakciją). Tokiems vartotojams, jau atpažįstantiems jūsų komunikavimą, galite užsakyti reklamą su išskirtiniais pasiūlymais.

Tačiau svarbu nepasirinkti ne tik per plačios auditorijos, bet ir vengti per daug konkrečių bei siaurų auditorijų – įrašas tokiu atveju tiesiog nebus parodytas pakankamai kartų ir permokėsite už netikslingą reklamą. Ieškokite optimalių variantų ir, atsiradus poreikiui, koreguokite bandomą pasiekti auditoriją.
 

Netinkamas reklamos formatas

Tam, kad būtų išnaudotas pilnas reklamos potencialas, svarbu neprašauti ir su įrašų formatavimu. Facebook Ads dėka, galite reklamuoti šio tipo įrašus:

  • įvairių formatų nuotraukos;
  • vaizdo įrašai;
  • karuselė (kelios pasikeičiančios nuotraukos, sudarančios vaizdo įrašo įspūdį);
  • katalogo reklama
  • įsitraukimo (ang. engagement) reklama (kai reklamoje yra veiksmo mygtukas, pvz. pirkti (ang. add to cart arba buy) ar įrašyti (ang. install)).

Kiekviena iš šių reklamų gali būti įgalinama įvairiems tikslams. Pavyzdžiui, įsitraukimo reklamos padeda žengti pirmą žingsnį konversijos link, o bet kuri tinkamai sukurta vizualinė reklama (pvz. karuselė ar nuotrauka) gali atkreipti naujo potencialaus kliento dėmesį ir pritraukti jį apžiūrėti jūsų svetainės arba paskyros.

Specialistai perspėja apie vieną finansiškai skausmingą klaidą. Nesvarbu, kurį reklamos tipą pasirinksite – venkite ilgų aprašymų prie vizualiojo turinio. Ilgas tekstas labai greitai atbaido soc. tinklo vartotojo dėmesį. Stenkitės, jog pats vizualas komunikuotų norimą žinutę, o aprašyme naudokite minimalų simbolių kiekį (pvz. kartais užtenka vos vieno sakinio ir nuorodos).

Taip pat nepamirškite, jog skirtingi įrenginiai reikalauja skirtingų formatų failų. Pvz. darbastalio reklamoms tinkamesnės horizontalios nuotraukos, o mobiliems įrenginiams – vertikalūs vaizdai. Iškeliant įrašą, turite galimybę pamatyti, kaip šis bus rodomas abiejų tipų įrenginiuose, tad nepamirškite skirti papildomos minutės vizualo adaptavimui. Kitu atveju jūsų reklaminis įrašas gali atrodyti prastai, formatuojant nukerpama svarbi informacija (jeigu nuotraukoje arba vaizdo įraše naudosite tekstą).
 

Neatliekama analizė

Įvairių įrankių dėka yra itin nesudėtinga kurti reklaminius įrašus savo verslo paskyroje. Problema atsiranda tuomet, kai reikia įvertinti, kaip efektyviai yra leidžiami reklamai skirti pinigai. Dalis verslų, anot ekspertų, suklumpa ir permoka pasirinkdami kiekybę, o ne kokybę. O kiti pamiršta efektyvias reklamas ir jų atsisako po savaitės ar dviejų, neįvertinę jų atneštos naudos.

El. komercijos specialistai pažymi, jog sukūrę reklamą jos efektyvumą vertinti turėtume kasdien. Ar reklama tikrai gerai veikia ir nėra tik pinigų švaistymas, rekomenduojama įvertinti atsižvelgiant į šiuos bei panašius punktus:

Pasiekiamumas (ang. reach). Šis faktorius parodo, kiek kartų jūsų reklama buvo parodyta. Jeigu užsakote, kad reklama per savaitę būtų parodyta 100 tūkst. vartotojų, tačiau ji pasiekė vos 50-60 tūkst., galite manyti, jog parinkote per siaurą tikslinę auditoriją.

Įsitraukimas (ang. engagement). Dažnai svarbu ne tik, kiek kartų reklama buvo parodyta, bet ir tai, ar ji sulaukė reakcijų. Jeigu savo reklama siekiate padidinti komentarų arba reakcijų skaičių, stebėkite, kiek žmonių įsitraukia. Apklausos rodo, jog geras įsitraukimas yra tada, kai pasiekiamumo ir įsitraukimo santykis yra daugiau nei 1 %, t.y. jeigu reklama buvo parodyta tūkstančiui žmonių ir buvo sulaukta 10 „patinka“ paspaudimų, galite džiaugtis – įsitraukimas neblogas.

Nukreipimo puslapio peržiūros (ang. landing page view). Šis rodiklis yra ypač svarbus, kai reklaminis įrašas yra papildytas nuoroda – jo tikslas parodyti, kiek vartotojų paspaudė nuorodą ir buvo nukreipti į pasirinktą puslapį. Šis rodiklis yra išsamesnis už nuorodos paspaudimo (ang. link clicks) rodiklį, kadangi jis atskleidžia, kiek žmonių sulaukė, kol nuoroda bus sėkmingai užkrauta ir iš tikrųjų turėjo progą pamatyti visą informaciją.

Auditorija. Kiekvienos reklamos analizėje pateikiama ir auditorija, kuriai įrašas buvo parodytas (išskirstant pagal lytį, amžių, peržiūrai naudojamą įrenginį bei vietovę). Jeigu matomas rezultatas – netinkina, koreguokite įrašo parodymo auditoriją

Kiti įrašai

swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard  icon visa  icon

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti