Netikri komentarai – pinklės, į kurias pateko ir Amazon, ir eBay

2020/09/09

Internetinių komentarų įtaka verslui

Vadovaujate nedideliam šeimos restoranui, programinės įrangos kompanijai ar elektroninėje erdvėje prekiaujate vienetinėmis prekėmis, jūsų klientai greičiausiai turės jums pastabų arba pagyrų, kurių didžioji dalis pasirodys internete. Tačiau ne visi skelbiami komentarai yra autentiški ir tikri.

Bright Local atliktas tyrimas išryškina įvairių apžvalgų ir komentarų svarbą. 2019 metų duomenimis, net 91 % apklaustųjų teigė pasirinksiantys produktą, jeigu žmonės artimoje aplinkoje pasidalins jo pozityviu vertinimu, o 90 % pirkėjų įtakos turės ir internetiniai komentarai. Daugiau apie internetinių komentarų įtaką jūsų verslui – ankstesniame mūsų įraše apie neigiamus komentarus.

Tas pats tyrimas atskleidė, jog 82 % apklaustųjų teigia skaitę ir atpažinę netikrą komentarą (ang. fake review). Taip galima apibrėžti komentarus, kurie sukuriami tam, kad suklaidintų potencialų klientą. Netikri komentarai gali būti skiriami į dvi grupes – giriantys ir peikiantys produktus ar paslaugas. Giriantys komentarai eskaluoja teigiamas produkto ar paslaugos savybes, kurios nebūtinai tikros – galbūt asmuo tik matė produkto pakuotę, tačiau jau giria jo išskirtinį skonį. Peikiantys komentarai kaip tik jus sieks įtikinti, kad turėtumėte nepirkti prekių ar paslaugų dėl tariamai prastos kokybės.

Priežastys, dėl kurių internete atsiranda netikri komentarai, gali būti kelios. Sitesell autoriai išskiria šias:

Emocijos. Pavyzdžiui, esate atleidžiamas iš  darbo restorane be aiškios priežasties. Nors tol, kol dirbote, tiekiamų patiekalų kokybe nei karto nesudvejojote, vedami kartėlio internete parašote piktą tariamo lankytojo komentarą apie neskanų maistą ar nuvylusį aptarnavimą.

Konkurencija. Jūs ir dar vienas verslas gaminate panašią produkciją, pavyzdžiui personalizuotus puodelius. Staiga pastebite, jog pradeda mažėti jūsų pardavimai, o konkurentai džiaugiasi neregėta sėkme. Vos per kelias minutes galite sukurpti porą apžvalgų apie jų nekokybiškus produktus, neegzistuojančias klientų aptarnavimo specialistų manieras ir t.t.

Finansinė nauda. Ši priežastis, anot specialistų, sugeneruoja daugiausiai netikrų komentarų. Pasiūlyti piniginiai atlygiai už komentarus arba dovanos, jei po komentaro ar apžvalgos paskelbimo kažkas kitas įsigis produktą, sugundo ne tik influencerius, tačiau ir eilinius interneto vartotojus, ieškančius būdų pasipelnyti.
 

Tokios produktų apžvalgos neaplenkia ir didžiųjų internetinės prekybos milžinų Amazon ar eBay. Pastaroji platforma dar metų pradžioje kartu su socialiniu tinklu Facebook ėmė veikti vadovaudamiesi Didžiosios Britanijos Competitions and Markets Authority (liet. atitikmuo – Konkurencijos tarnyba) įspėjimu apie galimus netikrus komentarus. Pasižadėję atidžiau tikrinti platformose skelbiamų komentarų autentiškumą, per kelias savaites įmonė gerokai apkarpė komentatorių sparnus – Facebook pašalino 188 grupes, kuriose buvo dalijamasi įtartinomis apžvalgomis ir suspendavo bent 24 aktyviai veikusius profilius, o eBay visam laikui sustabdė 140 paskyrų veiklą.

Pastaraisiais mėnesiais suklastotos apžvalgos padidino ir nesaugių produktų pardavimą Amazon platformoje. Anot CNBC, komentarai iškėlė į rekomenduojamų pardavėjų sąrašus nekokybiškas prekes platinančius asmenis ir taip nustūmė kokybe savo vietą užsitikrinusius prekių ženklus, kurie galiausiai nutraukė bendradarbiavimą su Amazon. Įmonė žiniasklaidai teigė, jog „galingi mašininio mokymosi įrankiai ir kvalifikuoti tyrėjai išnagrinėja daugiau nei 10 milijonų apžvalgų per savaitę, siekdami užkirsti kelią netikrų komentarų poveikiui dar prieš juos paskelbiant“.  Vis dėlto bendrovė neseniai pašalino 20 000 apžvalgų, kai atlikus tyrimą nustatyta, kad didžiausi Amazon apžvalgininkai Didžiojoje Britanijoje užsiima sukčiavimu ir pelnosi iš netikrų komentarų.

Nors prekybos platformos yra atsakingos už tai, kad neautentiškų komentarų būtų kuo mažiau, pirkėjai taip pat gali prisidėti, kad tokių komentarų poveikis būtų mažesnis. Svarbiausia – juos atpažinti. El. komercijos specialistai išskiria kelis bendrus suklastotų apžvalgų bruožus:

Gramatika. Verslo apžvalgų bendrovės Sitejabber generalinis direktorius Michael Lai rekomenduoja patikrinti internetinių apžvalgų rašybą ir gramatiką. Anot jo, daugelis padirbtų komentarų yra perkami iš tarptautinių turinio kūrėjų ir dėl to būna parašyti netaisyklinga (arba labai elementaria) anglų kalba. Dėl šios priežasties prasta ar klaidų pilna rašyba yra paprastas būdas aptikti klastotes komentarų skiltyse.

Dėmesio sutelkimas į pirkėją, ne prekę/paslaugą. Remiantis Kornelio universiteto tyrimais, internetinės apžvalgos, kuriose apsčiai vartojami į komentaro autorių nukreipti įvairūs įvardžiai („aš“, „mano“), dažniau būna netikros. Taip nutinka todėl, jog anot psichologų, meluodami žmonės bando įtikinti naudodami daug į save apeliuojančių įvardžių, nors įrašo dėmesys turėtų būti nukreiptas į prekę ar paslaugą. Be to, tie patys tyrimai atskleidžia, jog netikrų komentarų autoriai naudoja daugiau veiksmažodžių, o tie, kurie rašo ar kalba nuoširdžiai – daugiau daiktavardžių.

Komentuotojo profilis. Kitas bruožas, išduodantis neautentiškus komentarus, yra paslėptas komentatorių profiliuose. Jeigu apsilankius komentarą sukūrusio asmens profilyje matote daugybę aukščiausių įvertinimų įvairiems produktams ir šie parašyti per trumpą laiką (pvz. patalpinamos bent 2-3 išsamios apžvalgos per dieną ir tai tęsiasi jau kurį laiką) didelė tikimybė, kad tokie komentarai buvo nupirkti ar už juos buvo siūlomos dovanos. Dar vienas išduodantis bruožas – jei tas pats komentatorius parašė daug penkių žvaigždučių apžvalgų tos pačios įmonės platinamiems produktams.

Komentarų parašymo laikas. Praktiškai neįmanoma, jog autentiška produkto apžvalga atsiras per pirmąsias 48 val. nuo produkto paskelbimo. Tai itin aktualu Amazon ir eBay vartotojams – produktas dažniausiai per tokį laiką tik pasiektų pirmuosius pirkėjus, jeigu šie prekę įsigytų prekybos platformoje. Tad jei matote, jog produktas paskelbtas neseniai, o jį jau supa ilgi ir išsamūs komentarai – greičiausiai jie nėra autentiški.

Kiti įrašai

swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard  icon visa  icon

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti