Fulfillment by Amazon: kiekvienam prieinama prekybos automatizavimo galimybė

2019/08/26

Amazon – viena didžiausių ir populiariausių apsipirkimo bei prekių pardavimo platformų pasaulyje. Tinklaraštis BigCommerce skelbia, jog 2017 metais per Amazon buvo atsisiųsta per 5 milijardus prekių. Neišvengiamai, visos tos prekės turėjo būti atidžiai supakuotos ir išsiųstos. Tam, kad šis procesas taptų lengvesnis ir sklandesnis, prekybos platforma pristatė naują paslaugą – Fulfillment by Amazon arba FBA. Dar 2006 m. startavusi paslauga, didelio populiarumo sulaukė tik 2018-aisiais.

FBA leidžia pardavėjams maksimaliai išnaudoti Amazon prekių sandėliavimo, pakavimo ir siuntimo paslaugas, visą šią naštą patikint FBA komandai. Jums patiems nebereikia galvoti, kur laikyti didelius prekių kiekius, kokiomis siuntų tarnybomis pasikliauti tam, kad kiekviena siunta greitai ir sklandžiai pasiektų pirkėją – visa tai bus atlikta už jus.

Kaip tai veikia?

Visą paslaugos veikimą lengva nupasakoti keliais žingsniais.

1. Įgalinkite FBA veikimą. Jeigu jau turite Amazon paskyrą ir esate įvykdę ne vieną pardavimą, paskyros nustatymuose pažymėkite, jog norite naudotis FBA paslauga. Jeigu dar tik planuojate kurtis paskyrą, iškart pasirinkite paslaugos aktyvavimą.

2. Pripildykite prekių asortimentą. Patalpinkite visas prekes, kurias planuojate išsiųsti, į platformos sandėlius. Svarbu pastebėti, jog neprivalote ten sandėliuoti visų prekių – jei turite konkrečias prekes, kurias norite išsiųsti pirkėjams patys, tiesiog nepriskirkite jų FBA paslaugai.

3. Tinkamai paruoškite prekes. Pasirūpinkite, kad prekės būtų paruoštos pervežimui, t. y. atidžiai supakuokite į sandėlius siuntas, kad šios nebūtų apgadintos transportavimo metu. Itin daug dėmesio skirkite dūžtančių ar lengvai pažeidžiamų prekių pakavimui. Pakavimo patarimų galite rasti čia.

4. Pervežkite prekes į Amazon sandėlius. Pasirinkite patikimą siuntų gabenimo įmonę ir pristatykite prekes į pasirinktą Amazon sandėlį. Norėdami sutaupyti, rinkitės FBA sandėlį arčiausiai jūsų. Svarbu pažymėti, jog FBA naudotojams prekybos platforma siūlo išskirtines nuolaidas prekių pervežimui.

5. Laukite pirkėjų. Vos tik prekės atsidurs sandėliuose, jūsų skelbimai aktyvuosis Amazon platformoje ir prekės bus prieinamos potencialiems klientams. Kadangi jūsų prekės yra sandėliuose, pirkėjams, besinaudojantiems Prime paslauga, galite pasiūlyti ir greitą ir nemokamą pristatymą. Svarbiausia, jog jums patiems nereikės niekuo rūpintis – jūsų produktus FBA supakuos ir išsiųs bei seks siuntos kelią.

Žinoma, paslauga yra mokama. Taikomi prekių sandėliavimo mokestis (nuo 0,43 Eur iki 2,15 Eur už kubinę pėdą (0,03 m3), priklausomai nuo metų laiko ir siuntų išmatavimų) bei užsakymų įgyvendinimo (ang. fulfillment) mokesčiai (nuo 2,15 Eur dešimčiai siuntų). Ir nors kaina gali išgąsdinti, paslauga besinaudojantys Amazon klientai pastebi, jog FBA naudoti – verta.

 

Privalumai pardavėjams

Programą išbandę Amazon pardavėjai pastebi, jog FBA privalumai kompensuoja patiriamas išlaidas. Pirmiausia tai – prekių logistikos ir pristatymo pirkėjams lengvumas bei galimybė sutaupyti laiko. Užsakymo išpildymas, augant pardavimų skaičiui, atitinkamai reikalauja ir daugiau laiko prekių pakavimui, bet naudojantis FBA, visa tai tampa Amazon rūpesčiu.

Kompanijos rūpestis – ir jūsų prekių sandėliavimas. Nesvarbu, kiek prekių turėtumėte – kelis šimtus ar kelis šimtus tūkstančių – visos jos sandėliuojamos Amazon patalpose ir net jei plėsite asortimentą, FBA privalo užtikrinti, kad jūsų prekės bus laikomos patikimuose sandėliuose. Jeigu jūsų prekės greitai išparduodamos, kompanija teikia papildomus pasiūlymus, kurie sumažina jūsų sandėliavimo kaštus.

Ši paslauga nuo jūsų pečių taip pat numeta prekių ir pinigų grąžinimo administravimą. FBA komanda registruoja jūsų pirkėjų skundus, surenka grąžinamas prekes bei grąžina jūsų pirkėjams pinigus.

Galiausiai, už papildomą mokestį FBA leidžia įgalinti ir pardavimą per kelis skirtingus kanalus (ang. multi-channel fulfillment). Tai reiškia, jog net jeigu prekes pardavinėjate ne tik Amazon, bet ir Shopify, BigCommerce ar kitoje populiarioje platformoje sukurtoje el. parduotuvėje, jų sandėliavimą ir pristatymą taip pat gali administruoti FBA komanda.

Jums pasirinkus FBA paslaugą, pozityvių pokyčių sulaukia ir klientai. Pirmiausia, tai greitas pristatymas. Kadangi jūsų prekės yra Amazon sandėliuose, Prime paslaugos klientai užsakymų gali sulaukti per 1-2 darbo dienas, kitiems pristatymas gali užtrukti keliomis dienomis ilgiau (kuo arčiau adresatas gyvena FBA sandėlio, tuo greičiau prekės jį pasiekia). Taip pat apsipirkę už kompanijos nustatytą sumą, klientai sulaukia nemokamo pristatymo pasiūlymo.

 

Programa turi ir trūkumų

Nors daugelis FBA vartotojų džiaugiasi paslaugos kokybe, pastebimi ir trūkumai. Daugeliui užkliūva kaina, tad planuodami prisijungimą prie programos, turite įvertinti, ar jūsų prekių sandėliavimas Amazon patalpose atsipirks.

Dėl paprastos prekių grąžinimo sistemos, pardavėjai pastebi ir dažnesnius grąžinamų prekių atvejus. BigCommerce tinklaraštyje teigiama, kad taip atsitinka ir dėl to, kad vis daugiau pirkėjų nori pabandyti įvairias prekes ir net menkiausios nepatikusios smulkmenos atveju – jas grąžina.

FBA vartotojai taip pat pažymi, kad Amazon vadovaujasi labai griežtomis prekių paruošimo taisyklėmis. Bet koks daiktas turi būti kruopščiai supakuotas, į kompanijos sistemą turi būti įvesta detali ir tiksli informacija. Paslaugos naudotojai pastebi, jog vos tik pradėjus naudotis FBA paslaugomis, ypatingai sunku įgyvendinti visus reikalavimus.

Galiausiai, apsunkėja ir prekių likučių sekimas. Turite patys sekti įvykstančius pardavimus ir apsiskaičiuoti prekių, likusių Amazon sandėlyje kiekį. Jeigu pardavimus vykdote per kelias platformas, šį darbą palengvins ByteStand programėlė.

Kiti įrašai

swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard  icon visa  icon

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti