Prenumeratų dėžučių verslo modelis – nuo maisto iki higienos reikmenų

2020/06/29

Rinkodaros specialistai pažymi, jog dabar gyvename prenumeratų amžiuje. Tiesa, galimybė reguliariai gauti norimą daiktą ar paslaugą nėra naujas išradimas – spaudos leidinių prenumeratos – bene seniausia tokios paslaugos forma. Tačiau nuo 2004 m. nauja norma tampa į pašto dėžutę reguliariai gauti ir įvairius grožio reikmenis, maistą ar gėrimus. Tai – prenumeratos dėžučių paslauga.

Pastaraisiais metais prenumeratos dėžučių galimybę suteikiančios įmonės patiria susidomėjimo augimą, o konkurencingumas auga su kiekviena diena. Fuel by McKinsey duomenimis, šioje nišoje egzistuojantys verslai 2019 m. buvo verti per 10 mlrd. JAV dolerių. Verslo sričiai, kuri egzistuoja kiek daugiau nei dešimtmetį tai, anot specialistų, įspūdinga suma.
 

Kaip tai veikia?

Prenumeratos veikimo principas paprastas: norėdamas kas mėnesį, kas sezoną (ar bet kurį kitą prenumeratoje nustatytą bei perkančiajam patogų laiko periodą) gauti produktą ar paslaugą, pirkėjas užsisako prenumeratą. Sumokėjęs pirmąjį kartą, klientas gauna prieigą prie paslaugos arba prekės. Vėliau  pinigai yra automatiškai nuskaitomi nuo kliento sąskaitos, o paslauga arba prekė jam suteikiama pakartotinai iki kol prenumeratos atsisakoma.

2018 m. kompanijos McKinsey atliktas tyrimas išskyrė prenumeratas į tris skirtingas kategorijas – papildymo (ang. replenisment), prieigos (ang. access) bei kuravimo arba nuostabos (ang. curation). Anot tyrėjų, tai ne tik kategorijos, bet ir pagrindinės psichologinės priežastys, dėl kurių pirkėjai renkasi paslaugą.

Maždaug trečdalis visų apklaustųjų teigė, jog prenumeratą renkasi dėl papildymo paslaugos. Kam vargti ir keliauti į parduotuvę bei įsigyti daiktą, kurio reikia reguliariai, kasdienėms reikmėms – pasirinkus tokio tipo prenumeratą, sutaupoma laiko, užtikrinamas papildomas patogumas, kadangi apsipirkimo metu nereikia galvoti apie dar vieno produkto paiešką.

Prieigos prenumeratą, anot tyrėjų, renkasi mažesnioji dalis – apie 13 proc. Kartais vienintelis būdas gauti išskirtinį produktą ar paslaugą – tapti prenumeratoriumi, ir ši apklaustųjų dalis yra pasiryžusi mokėti vien tam, kad turėtų prieigą prie tokių produktų. Privalu pastebėti, jog prieiga dažniausiai apima internetines paslaugas ir daug rečiau fizinius daiktus. Geriausias tokios prenumeratos pavyzdys – įvairios transliavimo platformos (pvz. Netflix, Hulu ir t. t. ).

Didžiausioji dalis – daugiau nei pusė apklaustųjų – prenumeratas renkasi tam, kad kas kartą galėtų mėgautis savotiška kalėdine patirtimi. Taip tyrėjai apibūdina dėžutės išpakavimo jausmą – pirkėjas sulaukęs savo užsakymo nori nustebti, pasimėgauti nežinomybe. Anot McKinsey tyrimo, tokių prenumeratos dėžučių rinkoje yra daugiausiai.
 

Kaip paruošti prenumeratos dėžutę?

Esminis skirtumas tarp įmonių, teikiančių tik prenumeratos paslaugas (kaip jau minėtos transliavimo platformos) ir tų, kurios klientams parduoda prenumeratos dėžutes yra tas, kad antruoju atveju pirkėjas gauna įvairius, dažniausiai kas kartą skirtingus daiktus. Dėl šios priežasties kiekvienam verslui, besiimančiam veiklos šioje nišoje, svarbu deramai tam pasiruošti.

Atlikę pirminę analizę (nusprendę, kokius produktus, kaip dažnai, už kokią kainą ir kokiai auditorijai parduos), verslai pirmiausia turi pasirūpinti patikimais produktų tiekėjais. Šie turi būti pasiruošę reikiamus produktus pristatyti nevėluodami ir gebėti susidoroti su augančiu pirkėjų skaičiumi (pavyzdžiui, jeigu pirmąjį mėnesį reikia 500 vnt. produktų, o antrąjį – jau 1000 vnt., tiekėjui toks augimas neturėtų prailginti pagaminimo ir pristatymo termino).

Už kokybiškus ir laiku pristatytus produktus ne mažiau svarbu ir pati dėžutė, kurioje prekės pasiekia klientus. Tai yra pirmas dalykas, kurį pamato jūsų pirkėjas – dėžutė yra jūsų parduotuvės fasadas. Dėžutės išvaizda turi atitikti jūsų prekės ženklo stilių, būti kokybiška ir tvirta (kad nebūtų pažeista pristatymo metu).

Galiausiai, svarbu atkreipti dėmesį ir į pačią pristatymo paslaugą. Pasirinktas partneris turi užtikrinti kainos ir paslaugos kokybės santykį. Itin išaugus užsakymų skaičiui, galima apsvarstyti ir kompleksinės logistikos (ang. third party logistics arba 3PL) variantą – prekes ir pakuotes pateikite įmonei, kuri pasirūpins dėžučių paruošimu, sandėliavimu ir pristatymu.
 

Prenumeratų dėžučių tipai

Analizuojant įmones, teikiančias prenumeratos dėžučių paslaugas,  jas tikslinga skirstyti ne tik pagal psichologines pasirinkimo priežastis, bet ir pagal gaunamų paslaugų ar prekių tipus.

Grožio dėžutės
Į šią kategoriją patenka įmonės, kurios klientams siūlo įvairius grožio, higienos prekių rinkinius. Bene populiariausias prekės ženklas, siejamas būtent su grožio dėžutėmis – jau dešimtmetį prenumeratos paslaugą teikiantis amerikiečių Birchbox. Už 10 dolerių kas mėnesį (arba 110 dolerių per metus, renkantis metinį prenumeratos planą), įmonė pateikia klientui penkis įvairių grožio prekės ženklų produktų mėginius. Jeigu kuris nors iš gaminių prenumeratoriui patinka, šis gali užsisakyti įprasto dydžio produktą įmonės el. parduotuvėje.

Kitas geras pavyzdys yra mėgiamas JAV vyrų – Dollar shave club. Kiekvieną mėnesį prenumeratoriai gauna naujus skutimosi peiliukus bei kitas skutimosi priemones. Su pirmuoju užsakymu, pirkėjas gauna mėginukų rinkinį – taip galima išsirinkti patikusius produktus. Kiekvieną mėnesį pirkėjas gauna skutimosi peiliuką, o kitoms priemonėms pasibaigus, jas rankiniu būdu už papildomą mokestį gali pridėti prie prenumeratos. Paslaugos kaina prasideda vos nuo 3 dolerių.

Lietuvoje grožio dėžučių paslaugą teikia įmonė Stiliaus kodas – už 29 eurus per mėnesį, jie siūlo moterims skirtą personalizuotą grožio dėžutę StiliusBox. Prieš prenumeratą, pirkėja privalo atlikti testą, kuriuo nustatomas jos odos tipas bei priemonių poreikiai. Vėliau kas mėnesį pristatoma asmeniškai kiekvienai pirkėjai surinkta grožio dėžutė.

Dėžutės gyvūnėliams
Pasilepinti išskirtiniais produktais dažnai nori ne tik žmonės, bet ir gyvūnai. Tokią paslaugą JAV teikia Barkbox. Už 29 dolerius per mėnesį, pirkėjai gauną dėžutę su skanėstais bei žaislais šunims. Pirmą kartą užsisakant dėžutę, svarbu nurodyti šuns veislę ir svorį, kad įmonė galėtų tiksliai pritaikyti augintiniui skirtus žaislus. Šį nustatymą galima keisti kas mėnesį. 6 mėnesių ir metinėms prenumeratoms taikomos nuolaidos.

Panašią paslaugą teikia ir lietuvių įmonė Letenos.lt – jie siūlo įsigyti dėžutė PetBox. Pirmojo užsakymo metu reikia nurodyti šuns svorį, gėrybių dėžutės dydį (galimi du variantai) bei prenumeratos dažnumą (kas mėnesį, kas du arba kas ketvirtį). Pasirinktu metu, pirkėjui pristatoma gėrybių dėžutė. Paslaugos kaina – nuo 19,99 Eur.

Maisto prenumerata
Maistas yra vienas tų dalykų, dėl kurių į parduotuvę tenka keliauti reguliariai. Prenumeratų rinkoje šiuo metu auga maistą teikiančių verslų skaičius. Vienas sėkmingiausių tokių verslų – amerikiečių Blue apron. Nuo 48 dolerių už savaitę prenumeratos planai garantuoja, jog bent du kartus per savaitę gausite visus reikiamus produktus naujiems patiekalams išbandyti.

Tokios paslaugos analogas egzistuoja ir pas mus – receptus ir visus reikiamus produktus prie durų slenksčio pristato Vakarienės prenumerata. Šis prekės ženklas siūlo rinktis įvairius patiekalų planus (yra ir vegetariški, mažiau kaloringi variantai). Pigiausias planas garantuoja, jog už 37 eurus per savaitę gausite produktus trims patiekalams.

Tiesa, maisto prenumeratos gali būti ir socialiai atsakingos. Londone veikiantis OddBox rūpinasi, kad neatitikę prekinės išvaizdos standartų vaisiai ir daržovės nebūtų išmetami. Dėžučių kainos svyruoja tarp 9,45 – 11,49 svarų (priklauso nuo dėžutės turinio, galima rinktis iš vaisių, daržovių ir maišytų dėžučių). Prekes gali užsisakyti tiek namų ūkiai, tiek įvairūs biurai.

Kita
Su dėžučių turiniu galima ir eksperimentuoti. Pop kultūros ir įvairių filmų mėgėjams džiaugsmą prenumeratų dėžutėmis dovanoja Loot crate. Prenumeratos planų kainos svyruoja nuo 10 iki 80 dolerių, o dėžutėse būna visko – nuo įvairiais žinomais veikėjais bei logotipais papuoštų kojinių iki išskirtinių riboto leidimo žaislų, atributikos.

Lietuvių fantazija irgi neapsiriboja vien maistu ar grožio prekėmis. Užduočių dėžutė siūlo edukacinių prenumeratos dėžučių asortimentą. Už metinį 90 eurų mokestį, kas du mėnesius pirkėjui pristatomos įvairių užduočių ir galvosūkių dėžutės, tinkančios ikimokyklinio amžiaus vaikams (galima rinktis užduotis 2-3 metų bei 4-6 metų mažiesiems).

Kiti įrašai

swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard  icon visa  icon

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti