Socialiniai tinklai jau ne vienus metus yra neatsiejama verslo dalis. Įdirbis šioje srityje, anot ekspertų, naudingas. 2019 m. Buffer atlikto tyrimo duomenimis, net 73 % apklaustų verslo atstovų pažymėjo, jog įdirbis socialiniuose tinkluose atnešė jų prekių ženklams naudą (padidėjusį susidomėjimą, sėkmingą naujų klientų pritraukimą, išaugusį konversijų skaičių).
Žinoma, tokie teigiami atsiliepimai apie patirtį socialiniuose tinkluose gali paskatinti stačia galva nerti į visas įmanomas medijas, tačiau tai nebūtų tikslinga. Yra labai daug aspektų, lemiančių socialinių tinklų naudą jūsų verslui. Šiame tinklaraščio įraše aptarsime, į ką atkreipti dėmesį, renkantis soc. tinklą verslo komunikacijai.
Pirmas dalykas, kurį turėtumėte apsvarstyti – kokius socialinius tinklus naudoja jūsų tikslinė auditorija. Nėra tikslinga investuoti laiką ir resursus į soc. tinklą, kuriame nerasite žmonių, kuriems esate įdomūs. Tiksliai žinodami savo potencialius klientus, galite jų demografinius duomenis palyginti su soc. tinklų naudojimo statistika ir išsirinkti artimiausią jums.
Taip pat vertėtų analizuoti, kaip pasirinktame soc. tinkle komunikaciją jums aktualia tema vykdo kiti – konkurentai ir nuomonės formuotojai greičiausiai jau žino, kaip pasiekti jūsų auditoriją. Stebėkite jų skelbiamą turinį ir reakcijas, kurių šis susilaukia. Jeigu susidomėjimo netrūksta, galite būti dar labiau užtikrinti, jog renkatės teisingai.
Svarbu ne tik kam bus skirta jūsų žinutė, bet ir ką norite pasakyti. Jeigu neturite aiškių komunikacinių tikslų, bus sunku įvertinti, ar pasirinkote soc. tinklą teisingai. Paklauskite savęs, ką norite pasiekti savo komunikacija.
• Auditorijos lojalumas. Jeigu norite tiesiog pristatyti savo prekės ženklą plačiajai auditorijai ir ją pritraukti ilgalaikiam kontaktui, rinkitės soc tinklą, kuris jau yra visiškai išvystytas (venkite nišinių ir eksperimentinių, besivystančių soc. tinklų). Vienas geriausių pavyzdžių – Facebook.
• Ženklo žinomumas. Norint blykstelėti socialiniuose tinkluose ir siekiant, kad jus kuo plačiau sužinotų, rekomenduojama rinktis kanalą, kuriame itin lengva dalintis turiniu. Tam tinka ir nauji socialiniai tinklai. Pavyzdžiui, galite rinktis Twitter, TikTok.
• Didesnis verslo įsitraukimas. Norite sulaukti investuotojų arba kitų verslų dėmesio? Pagrindinis soc. tinklas jums – Linkedin, kadangi joje susibūrusi plačiausia verslo bendruomenė ir šis tinklas geriausias verslas verslui arba B2B (ang. Business to business) santykiams užmegzti.
• Produkto pardavimas. Jeigu jums svarbiausia konversijos, rinkitės vizualiniu turiniu besiremiančius socialinius tinklus, kuriuose galima pilnavertė el. komercijos integracija. Taip net tik galėsite parodyti savo siūlomą prekę, bet ir sudarysite galimybę ją iškart įsigyti. Šiam tikslui įgyvendinti tiktų Instagram, Pinterest.
Kanalo pasirinkimui įtaką turi ir turinio, kurį planuojate komunikuoti, forma. Nuspręsti, kokį turinį kursite svarbu, nes tai gali atspindėti ir jūsų prekės ženklo identitetą. Taip pat, kai kuriuose socialiniuose tinkluose galima dalintis tik labai konkrečiais turinio formatais.
• Naujienos. Jeigu planuojate skelbti tekstinius įrašus apie įmonės naujienas, rinkitės tinklus, kuriose toks turinys populiarus – pvz. Facebook, Twitter, Linkedin. Įrašai, skirti verslo bendruomenei, gali būti talpinami Linkedin.
• Vaizdo įrašai. Trumpas (iki 15 sec.) turinys, lengvai ras savo auditoriją Snapchat, TikTok, Instagram platformose. Jeigu jis ilgesnis ir universalesnis (gali būti kuriamas ir be tiesioginės prekės ženklo reklamos) Facebook ir Twitter atveria galimybes tokio turinio dalijimuisi. Taip pat kuriant vaizdo įrašus, nevalia pamiršti YouTube – platformos, kurioje Digital Marketing Institute (trumpiau – DMI) duomenimis, per mėnesį sau artimo turinio ieškoma vidutiniškai 3 mlrd. kartų.
• Nuotraukos. Prekės ženklai, galintys produkto privalumus ir patrauklumą pristatyti nuotraukomis, gali rinktis Pinterest. Shopify duomenimis, planuodami apsipirkimus ir rinkdamiesi norimą prekę, net 93 proc. apklaustųjų ieškojo informacijos apie prekę šioje platformoje. Instagram taip pat idealiai tinka norint vizualiai pristatyti savo prekės ženklą. Jeigu jūsų auditorija – jaunesnė, galite rinktis ir Tumblr.
Kai turinys ir auditorija – aiški, svarbu įvertinti, kiek socialinių tinklų galite valdyti. DMI akcentuoja, jog net 91 proc. įvairių prekės ženklų, komunikacinių tikslų išpildymui naudoja mažiausiai du kanalus. Taip pat kelių kanalų naudojimas leidžia kurtį įvairesnį turinį – galite kurti ne tik vaizdo įrašus, bet ir dalintis naujienomis, nuotraukomis. Tiesa, rasti pusiausvyrą gali būti sudėtinga.
Ekspertai taip pat akcentuoja, jog labai mažai tikėtina, kad pakaks paprasčiausiai naudoti vieną kanalą savo prekės ženklo reprezentavimui. Jeigu galite sau leisti kurti įvairių formatų turinį (turite ne tik laiko, bet ir patikimą komandą, gebančią turinį tinkamai paruošti), išnaudokite kelis kanalus. Tokia strategija leidžia padidinti prekės ženklo žinomumą ir pasiekti skirtingas auditorijas. Vis tik jei resursai riboti, geriausia vadovautis taisykle – svarbu kokybė, o ne kiekybė.
Kiti įrašai
„Siųsk pigiau“ – išskirtinė įmonė, teikianti pigias siuntų pristatymo paslaugas visoje Lietuvoje ir tarptautiniu mastu. Bendradarbiaudami su geriausią reputaciją turinčiomis ir pasaulyje pripažintomis kurjerių kompanijomis, tokiomis kaip DHL, TNT, DPD, FEDEX, LP EXPRESS, VENIPAK, ITELLA, GLS, OMNIVA, SST ir DEUTSCHE POST, siuntų tarnyba „Siųsk pigiau“ gali padėti išsiųsti siuntą į daugiau nei 220 pasaulio šalių.
„Siųsk pigiau“ partneriai - greitieji kurjeriai, kurie Jūsų siuntas pristatys patikimai nuo durų iki durų, todėl Jūsų siuntiniai visada bus saugūs. Skaičiuokite ir gaukite geriausius siuntos kainos pasiūlymus, kurie neabejotinai atitiks tiek Jūsų individualius, tiek Jūsų įmonės siuntų siuntimo poreikius bei biudžetą.
Skubūs pristatymai pagrindiniuose Europos bei JAV ir Kanados miestuose. Siuntų tarnyba "Siųsk pigiau" pristatys siuntas per vid. 1-3 d.d.
Apsilankykite kainos skaičiuoklėje ir gaukite geriausius kainų pasiūlymus.
Siuntas iš užsienio bei persiuntimą tarp kitų kelių šalių užsisakykite paprastai ir be jokių sutarčių.