Tarptautinis pristatymas

2022/12/16

Kai verslas praauga vietinę rinką, kitas logiškas žingsnis – plėtra į tarptautinius vandenis. Žinoma, čia netruks iššūkių, tačiau naudos gali būti vertos jūsų sunkaus darbo valandų. Nuo ko pradėti, jau esame rašę tinklaraštyje anksčiau, o tolimesniam sklandžiam veiklos vystymui turite užtikrinti patogų siuntos pristatymą.


Kodėl verta siūlyti tarptautinį pristatymą?

Didesnis vidutinis krepšelis. Statista duomenimis, el. parduotuvių JAV, siūlančių tarptautinio apsipirkimo galimybę, vidutinis pirkėjo krepšelis – 147 doleriai (apie 140 Eur). Tai – 17 proc. daugiau, nei vien vietinį apsipirkimą siūlančių el. parduotuvių vidutinis krepšelis.

Auditorijos plėtra. Tarptautinis pristatymas – būdas praplėsti savo pirkėjų auditoriją. Jis itin aktualus, jei „namų“ rinka, kurioje veikiate, yra nedidelė. Jei siūlote unikalius produktus, kurių sunku rasti pas konkurentus, auditorijos plėtimas Jums tampa dar aktualesnis.

Mažiau grąžinimų. Pasak analitikų, klientai, nusprendę užsisakyti prekę iš užsienio, linkę labiau tokį pirkimą apsvarstyti, skiria jam daugiau dėmesio. Dėl šios priežasties sumažėja grąžinamų užsakymų procentas.

„Tuščių“ rinkų prisotinimas. Siūlant tarptautinį pristatymą, pardavėjas gali orientuotis į rinkas, kuriose potencialiai egzistuoja už pasiūlą didesnė paklausa (pvz. lietuvišką atributiką Lietuvoje pardavinėja daug drabužių ar suvenyrų el. parduotuvių, o Didžiojoje Britanijoje, kur įsikūrę daug tautiečių, tokių parduotuvių gerokai mažiau).

Galimybė suvaldyti sezoniškumą. Jei siūlote prekes, kurios aktualios tik tam tikru metų laiku (pvz., maudymosi kostiumėliai), tarptautinės siuntos pristatymo galimybė gali padėti suvaldyti sezoniškumą. Jei jūsų šalyje šiuo metu jau žiema, gal kitoje pasaulio pusėje – pats vasaros įkarštis ir potencialūs pirkėjai ieško galimybės atnaujinti paplūdimio garderobą?


Kokias pristatymo kryptis siūlyti?

Ar nėra kliūčių parduodamų produktų importui?

Prieš siūlydami prekės pristatymą į tam tikrą šalį, pasidomėkite, ar toje valstybėje netaikomi kokie nors su jūsų siūlomu produktu susiję apribojimai, galbūt jis net uždraustas? Tai ypač aktualu kalbant apie maisto produktus, sėklas, augalus, kuriems paprastai taikomi griežtesni ribojimai. Tam tikroms prekių kategorijoms gali būti taikomas karantino laikotarpis muitinėje, taigi, ženkliai prailgėti jų pristatymas.

Jei prekiaujate produktais, kurių transportavimui būtinas nuolatinis tam tikros temperatūros palaikymas arba jie yra sąlyginai trumpo galiojimo, pristatymui rinkitės tik artimas užsienio valstybes arba tik skubaus pristatymo galimybę.

Ar šalyje pakankama prekės paklausa?

Rinkdamiesi pristatymo šalis taip pat įvertinkite, ar jose egzistuoja jūsų siūlomų prekių paklausa. Jei atsakymas – taip, tuomet, ar rinkoje jau neveikia tą patį siūlantys vietiniai pardavėjai? Prekiautojų duomenys rodo, kad pirkėjai yra linkę rinktis vietinius pardavėjus, jei jų siūlomų produktų kokybė ir specifikacijos reikšmingai nesiskiria nuo užsienietiškų.

Ar nėra kalbos barjero?

Natūralu, kad el. parduotuvė lietuvių kalba bus įdomi tik suprantantiems lietuviškai, bet angliška jos versija nebūtinai yra geriausias sprendimas, jei orientuojatės į ne anglakalbes šalis. Common sense Advisory tyrimas parodė, kad 40 % potencialių pirkėjų taip ir netaps realiais, jei el. parduotuvė nebus palaikoma jų gimtąja kalba.


Į ką atkreipti dėmesį?

Pristatymo būdai. Siūlydami pristatymą į užsienį, tikriausiai siūlysite skirtingus pristatymo būdus, nei vietinėje rinkoje (pvz. siuntų pristatymas į paštomatus – toks populiarus Lietuvoje ar Baltijos šalyse, kitose Europos valstybėse yra gerokai retesnis). Turite kelis pasirinkimus: sudaryti sutartį su pasirinktu pristatymo partneriu ir visiems užsienio pirkėjams siūlyti vieną pristatymo būdą arba rinktis kurjerių brokerį – tokiu atveju turėsite didesnę pasirinkimo laisvę kiekvienos siuntos atveju arba pasirinkimo galimybę galėsite perleisti tiesiai pirkėjui (su brokerio sistemos integracija savo el. parduotuvėje). Tarptautiniams pirkėjams taip pat aktualu gauti siuntos sekimo numerį, tad rekomenduojama rinktis tokius partnerius, kurie gali jį suteikti.

Dokumentai ir mokesčiai. Siunčiant prekes Europos Sąjungoje, papildomų dokumentų ar mokesčių pirkėjams ar pardavėjams mokėti nereikia, tačiau pasirinkus trečiąsias šalis, atsiranda ir papildomi dokumentai, formos muitinei, importo mokesčiai. Jei nusprendėte, kad šie mokesčiai tenka pirkėjui, turite apie jų dydį ir sąlygas aiškiai informuoti savo parduotuvės pristatymo informacijos skiltyje. Jei šiuos mokesčius įtraukiate į pristatymo kainą, apie tai taip pat komunikuokite (galite net paversti savo konkurenciniu pranašumu!). Svarbu, kad įsigijęs prekę po kurio laiko pirkėjas nesulauktų „siurprizo“ – muitinės prašymo susimokėti papildomus mokesčius, apie kuriuos pirkimo metu nebuvo informuotas.

Tinkama pakuotė. Tarptautinei kelionei tinkamas siuntos supakavimas – dar aktualesnis, nei įprastai. Tikėtina, kad siuntinys pristatymo procese bus apkrautas kitomis pakuotėmis, vartomas, praeis kelis skirstymo punktus skirtingose šalyse. Būtinai pasirūpinkite siunčiamų prekių saugumu. Išsamius patarimus šia tema rasite čia.

Kiti įrašai

swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard  icon visa  icon

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti