E-komercijai įkopus į populiarumo viršūnę, vis daugiau žmonių susigundo galimybe prisijungti prie gausaus el. prekeivių rato. Priežasčių tokiam sprendimui ilgai ieškoti nereikia: didesnė ir lengviau pasiekiama auditorija bei kur kas mažesni kaštai, nei prekiaujant fizinėje erdvėje. Taigi, šįkart patarimais dalinamės su tais, kurie planuoja kurti savo el. parduotuvę. Jūsų dėmesiui – 8 svarbiausi žingsniai startui.
Savo internetinės parduotuvės atidarymo procesą pradėkite susidarydami išsamų verslo planą. Kurdami jį, atkreipkite dėmesį į šiuos punktus:
Žinoma, tai tik keletas esminių punktų. Kurdamiesi verslo planą apsvarstykite savo galimybes, pasverkite rizikas, įvertinkite stiprybes bei silpnybes. Kuo daugiau skirsite laiko viskam apmąstyti, tuo paprasčiau bus žengti tolimesnius žingsnius.
Savo svetainei pasistenkite parinkti tokį pavadinimą, kuris būtų trumpas, lengvai įsimenamas ir susijęs su jūsų veikla. Patariame kuriant savo internetinio puslapio adresą nenaudoti skaičių ar brūkšnelių, nes tai – detalės, kurios sunkiau įsimena ir trukdo vartotojui greičiau jus rasti.
Svarbu pasirinkti tinkamą domeno galūnę. Jeigu jūsų svetainė bus orientuota tik į Lietuvos pirkėjus, rinkitės .lt galūnę. Jeigu planuojate atkreipti ir užsienio lankytojų dėmesį, tuomet tinkamesnė .com galūnė, kuri dažniausiai pasirenkama dėl savo populiarumo ir universalumo. Šiek tiek rečiau el. parduotuvėms naudojamos .eu, .net, .org galūnės, nors dažnai tokios kainuoja mažiau. Tiesa, pasirinkę savo internetinės svetainės vardą, nepamirškite patikrinti, ar jis vis dar laisvas (tikrinti galite www.whois.com, www.domaintools.com, taip pat ir lietuviškose hostingo svetainėse).
Susikūrę savo internetinės svetainės pavadinimą, turite jį užregistruoti. Domenų registracijos paslaugas teikia įvairūs tiekėjai (www.domenai.lt, www.serveriai.lt ir kt.), paprastai pasirūpinantys ir pačios svetainės talpinimo (hosting‘o) reikalais.
Turinio valdymo sistemos (TVS) pasirinkimas bus paprastesnis, jei prieš tai pasitarsite su jūsų el. parduotuvę kursiančiu programuotoju (populiariausios platformos – Shopify, WooCommerce, Magento). Sprendimas priklauso ir nuo to, kiek prekių planuojate turėti el. parduotuvėje, kaip dažnai norėsite pats daryti pakeitimus ir pan.
Estetiška ir tvarkinga el. parduotuvės aplinka – dar vienas veiksnys, kuris kuria pridėtinę vertę. Siūlome neapkrauti savo svetainės spalvomis (naudokite 3 pagrindines spalvas), begalėmis nuotraukų (jeigu jos nieko nepasakoja apie prekes), skirtingų šriftų (geriausia išsirinkti vieną ar du, tačiau tarpusavyje derančius). Svarbiausia, kad dizaino sprendimai būtų pagrįsti ne tik estetika, bet ir funkcionalumu (jei el. parduotuvė vizualiai bus labai graži, bet pirkėjas sunkiai ras, pvz., mokėjimo mygtuką arba savo prekių krepšelį, gerų rezultatų sulaukti bus sunku).
Nepamirškite tinkamai susitvarkyti kontaktų puslapio, pateikti nuorodas į savo socialinių tinklų paskyras, įdiegti virtualaus asistento funkciją, kuris klientui leistų iškart užduoti jiems rūpimus klausimus apie prekes ir pan.
Pirkėjams patogiausias – platus mokėjimo būdų pasirinkimas, tuomet kiekvienas gali išsirinkti sau tinkamiausią. Jei orientuojatės į Lietuvos rinką, apsvarstykite Paysera mokėjimų sistemą: ją įdiegus, pirkėjai galės atsiskaityti tiek naudodamiesi savo Paysera sąskaita, tiek elektronine bankininkyste, taip pat kredito kortelėmis. Jei planuojate prekybą ir užsienyje, labai patartina PayPal integracija.
Kaip minėjome, internetu apsiperkantiems žmonėms ypatingai svarbus jų pateikiamų duomenų saugumas. Pridėtinės vertės suteikia ir tai, jeigu turite tam tikrus saugumo sertifikatus. Pavyzdžiui, įsigiję Secure Sockets Layer (SSL) sertifikatą, galėsite naudotis SSL logotipu, taip pat prie jūsų svetainės adreso, kuris prasideda „http“ bus įterpta „s“ raidė bei pridedamas užrakto paveiksliukas. SSL dėka yra autentifikuojami duomenų šaltiniai, šifruojami duomenys, užtikrinamas duomenų vientisumas. Tai leidžia klientui labiau pasitikėti ir suprasti, jog savo veiklą vykdote saugiai ir sąžiningai.
Turbūt šiandien net nekyla abejonių, jog savo el. parduotuvę pravartu reklamuoti socialinių tinklų (tokių kaip: Facebook, Instagram ar Pinterest) paskyrose. Itin didelės naudos jūsų verslui atnešti gali socialiniuose tinkluose paliekami teigiami pirkėjų atsiliepimai ir rekomendacijos.
Norint, kad žmonės jus greitai surastų Google, verta investuoti į paieškos sistemos optimizavimą (SEO).
Žinoma, galite pasinaudoti ir kitomis reklamos priemonėmis: mokama reklama paieškoje, naujienlaiškiais, remarketingu, vaizdine reklama ir kt. Tinkamiausią marketingo priemonių derinį atrasite tik eksperimentuodami, bet prieš tai turite atlikti „namų darbus“ ir įvertinti savo tikslinės auditorijos portretą. Nuo jo tiesiogiai priklauso konkretaus kanalo pasirinkimas: pvz., paaugliai ir jaunimas gerokai didesnį dėmesį skiria Instagram, nei Facebook, o Pinterest populiaresnis tarp moterų, nei tarp vyrų.
Kiti įrašai
„Siųsk pigiau“ – išskirtinė įmonė, teikianti pigias siuntų pristatymo paslaugas visoje Lietuvoje ir tarptautiniu mastu. Bendradarbiaudami su geriausią reputaciją turinčiomis ir pasaulyje pripažintomis kurjerių kompanijomis, tokiomis kaip DHL, TNT, DPD, FEDEX, LP EXPRESS, VENIPAK, ITELLA, GLS, OMNIVA, SST ir DEUTSCHE POST, siuntų tarnyba „Siųsk pigiau“ gali padėti išsiųsti siuntą į daugiau nei 220 pasaulio šalių.
„Siųsk pigiau“ partneriai - greitieji kurjeriai, kurie Jūsų siuntas pristatys patikimai nuo durų iki durų, todėl Jūsų siuntiniai visada bus saugūs. Skaičiuokite ir gaukite geriausius siuntos kainos pasiūlymus, kurie neabejotinai atitiks tiek Jūsų individualius, tiek Jūsų įmonės siuntų siuntimo poreikius bei biudžetą.
Skubūs pristatymai pagrindiniuose Europos bei JAV ir Kanados miestuose. Siuntų tarnyba "Siųsk pigiau" pristatys siuntas per vid. 1-3 d.d.
Apsilankykite kainos skaičiuoklėje ir gaukite geriausius kainų pasiūlymus.
Siuntas iš užsienio bei persiuntimą tarp kitų kelių šalių užsisakykite paprastai ir be jokių sutarčių.