Liaudies išmintis sako – „roges ruošk vasarą“. Šia patarle turėtų remtis ir verslai – nieko nereikėtų planuoti paskutinę minutę, o prekybines strategijas svarbiems periodams pradėti ruošti bent jau prieš kelis mėnesius. Girliandos bei kalėdiniai žaisliukai įvairių prekybos centrų vitrinose, regis, signalizuoja, jog su pasiruošimu kalėdinei karštligei pavėluota. Tačiau rinkodaros specialistai siūlo nenukabinti nosies – šiame įraše dalinsimės jų siūlomais „paskutinės minutės“ veiksmais pardavimų skatinimui.
National Retail Federation skelbia, jog 2021 m. lapkričio-gruodžio mėnesiais JAV gyventojai išleido per 889 mlrd. dolerių ir tai 13,5 % viršijo 2020 m. pardavimus. Šiemet, nepaisant itin aukštos infliacijos bei ekonomistų pranašaujamos krizės, viliamasi, kad pardavimų skaičius augs bent 6-8 %. Taip pat įstaiga skelbia, jog daugelyje prekybos sričių paskutinių dviejų mėnesių apyvartos sudaro 20-30 proc. visos metinės apyvartos.
Tokie skaičiai rodo, kad šventinė prekyba verslams – itin svarbi. Tai laikotarpis, kai siekdami pradžiuginti artimuosius ir kitus brangius žmones, pirkėjai yra linkę plačiau praverti kišenes. Neišnaudota šventinė karštinė šiuo atveju asocijuojasi su prarastu pelnu, tad gana statistikos – laikas keliauti prie patarimų.
4 mlrd. vartotojų, besinaudojančių el. paštu – maždaug tiek potencialių klientų laukia jūsų internetinėje erdvėje. Žinoma, skaičius drastiškai sumažėja pasirinkus tikslinę auditoriją, vis tik rinkodaros specialistai nuolat akcentuoja, jog el. laiškas yra bene geriausias įrankis, norint pasiekti klientą ir jį informuoti apie prekių naujienas, paskatinti produktus arba paslaugas įsigyti dar kartą. Kuo naujienlaiškiai gali pasitarnauti įmonėms, galite skaityti mūsų senesniame tinklaraščio įraše.
Jeigu el. pašto rinkodara jums nesvetima, šventinis laikotarpis – puiki proga iš naujienlaiškių išspausti maksimalią naudą. Dėl aukšto investicijos grąžos rodiklio (ROI), kuriuo pasižymi būtent šis klientų pasiekimo būdas, nebijokite investuoti į unikalaus turinio kūrimą. Juk čia galite sudėti viską, ką siūlote geriausio – specialius šventinius pasiūlymus, informaciją apie prekių papildymus, o galbūt tiesiog klientų žinias praturtinti dovanų pakavimo patarimais bei kaip šventinėje karštinėje nepamesti tvarumo.
Galimybės beribės, tačiau prisiminkite – informacija turi būti aktuali, nepasenusi ir, pageidautina, personalizuota. El. komercijos personalizavimo ekspertė Nosto skaičiuoja, jog 42 % pirkėjų nori gauti el. laiškus su suasmenintu turiniu ir būtent šie el. laiškai gali pasigirti įspūdingais vidutiniais 24 % paspaudimų ir 6 % konversijų rodikliais (palyginimui, Campaign Monitor skelbia, jog 2021 m vidutinis paspaudimų rodiklis el. laiškuose yra 10,5 %, o Barilliance duomenimis, vidutinis 2021 m. naujienlaiškių konversijų rodiklis siekia vos 1,22 %) .
Žinoma, išvystyti el. laiškų rinkodarą nuo nulio ir gauti realios naudos iki šventinio periodo jau nespėsite, kadangi didesnę dalį laiko užima duomenų bazės sudarymas. Tačiau pasižymėkite šį patarimą kitiems metams – Statista prognozuoja, jog 2023 m. el. pašto paskyras turės jau 4,3 mlrd. vartotojų, o pradėti rinkti klientų el. paštų duombazę galite jau šiandien.
Kuriamas turinys neturėtų atsirasti tik jūsų el. laiškuose. Susitelkimas ties vienu rinkodaros kanalu, anot specialistų – itin didelė klaida. Būtent todėl reikėtų dėmesio skirti ir socialiniams tinklams, taip pat ir internetinei svetainei. Pastarojoje, jeigu tik turite įmonės tinklaraštį, galite jį pripildyti specialiais šventiniais įrašais. Tinklaraštis – puiki platforma išplėsti savo mintis, kur nesate ribojami formato, teksto ilgio.
Sutrumpintos ir adaptuotos įrašų versijos gali nugulti Jūsų socialiniuose tinkluose. Idėjų, kaip šventiniu laikotarpiu pildyti savo socialines medijas yra šimtai. Keli svarbūs niuansai:
Aktualu. Nekelkite pasenusios informacijos – dalinkitės naujienomis bei naudingomis žinutėmis. Galbūt kažkokiam produktui dabar taikoma akcija? Gal kurios nors prekės likutis labai mažas ir tuoj pasibaigs? Drąsiai skelbkite šią informaciją stories skiltyje.
Unikalu. Niekam nepatinka kopijos, o sekėjai ir tuolab klientai yra tikrai akyli. Jeigu treti metai per šventes kartosite tuos pačius įrašus arba, dar blogiau, atkartosite panašias žinutes kaip Jūsų konkurentai, skelbiama informacija paskęs naujienų sraute. Kasmet siekite atrasti naujus kampus į šventinę karštinę.
Vartotojų kuriamas turinys (UGC). Jeigu jums prirūksta idėjų, kaip praturtinti savo socialinių tinklų naujienų srautą, atsigręžkite į žmones, jau išbandžiusius Jūsų prekes ir paslaugas. Klientai, dalindamiesi nuotraukomis, atsiliepimais ir kt. informacija apie Jūsų verslą, ne tik Jums suteikia nemokamą reklamą, bet ir gali padėti praturtinti soc. medijas. Daugiau apie UGC skaitykite čia.
Kad ir kaip norisi negailėti pinigų ir sau bei aplinkiniams sukurti Kalėdų stebuklą, įsibėgėjant pasiruošimui nenoromis pinigus skaičiuoti pradedama. Būtent tada klientai ir ieško būdų, kaip sutaupyti, kokias papildomas naudas galima gauti. Tai – dar vienas dalykas, kurį galite numatyti savo biudžete ir rinkodaros planuose.
Vienas iš pasiūlymų – konkursai. „Pirkite už 30 Eur ir laimėkite marškinėlius!“, „Komentuok, su kuo švęsi Kalėdas ir laimėk bilietus į renginį!“ – tokie šūkiai skamba girdėtai? Todėl, kad tai patikrintos ir veikiančios reklamos bei pardavimų skatinimo priemonės. Kaštai gali būti minimalūs (pvz. vienos prekės ar paslaugos savikaina), tačiau socialiniuose tinkluose tokie įrašai pasklinda sėkmingai ir plačiai be papildomo mokesčio.
Kitas variantas – dovanų dalybos ir nuolaidų taikymas. Čia kaštai jau bus didesni – dovanų dalybų atveju, kiekvienam akcijos sąlygas išpildžiusiam pirkėjui turite duoti prekę ar paslaugą, padidinančią jo pirkimo vertę (pvz. prie perkamo bliuzono padovanoti kojines), taigi reikės daugiau išleisti produktams, kurie savotiškai taps marketingo kaštais. Nuolaidų taikymas papildomai pinigų išleisti nereikalaus, tik sumažins akcijuojamų pozicijų pelningumą.
Tiesa, akcijas taip pat reikės reklamuoti (juk kaip kitaip klientas apie jas sužinos), tad reikėtų numatyti ir reklamos biudžetą. Tačiau jeigu viską išpildysite sėkmingai, išaugęs konversijų skaičius šiuos kaštus ne tik padengs, bet ir padės uždirbti.
Įraše apie apsipirkimą mobiliaisiais įrenginiais rašėme, jog vartotojų, prekes ar paslaugas užsakančių telefonu, skaičius didėja kasdien. Atėjus šventėms žmonės dar dažniau ieško apsipirkimo galimybių mobiliaisiais, nes taip galima sutaupyti brangaus laiko. Tad dar turite kelias savaites, kai galite patobulinti savo internetinę svetainę ir ją padaryti draugišką išmaniesiems. Primenam esminius aspektus, kurių Jūsų svetainėje tikisi eilinis vartotojas:
Patogi ir intuityvi sąsaja. Internetinė parduotuvė telpa telefono ekrane, yra vertikali (lyginant su įprastais horizontaliais kompiuterio ekranais), o kiekvienas mygtukas – lengvai pasispaudžia ir veikia. Ekspertai pažymi, jog jeigu potencialų klientą mobiliajame įrenginyje pasitinka neveikianti parduotuvė, su potencialia konversija galima iškart atsisveikinti.
Jokių iššokančių langų. Kompiuteryje ši priemonė tikrai veikia, tačiau mobiliojo ekrane tokį langą itin sudėtinga uždaryti, o ir informaciją į mažą langelį sutalpinti nėra lengva.
Greitas atidarymo laikas. Jūsų platforma turi atsidaryti per kelias akimirkas – Littledata 2022 m. apklausė beveik 6 tūkst. JAV įmonių ir vidutinis mobiliosios svetainės užkrovimo laikas buvo 4,6 sekundės. Tai, anot duomenų analitikų, jau per daug – idealu, jeigu svetainė pilnam veikimui pasiruošia per 3,2 sekundės.
Jei siekiate pagerinti klientų patirtį, kai jie pinigus išleidžia Jūsų platformoje, niekada nenustokite galvoti apie pasaulį iš savo klientų perspektyvos. Dėl ko jaudintumėtės įsigydami prekę internetu? Galbūt nebūsite tikri, kurie dydžiai, savybės ar net produktai jums labiausiai tinka? Štai kodėl aiški grąžinimo politika yra nepaprastai svarbi tam, kad jūsų klientai galėtų ramiai apsipirkti ir turėti galimybę atgauti pinigus, jeigu galiausiai prekė netiks.
Atminkite, kad šventiniu periodu dalis vartotojų apsiperka skubėdami, pardavimo ciklas sutrumpėja, o pirkėjai ne visuomet turi pakankamai laiko išsamiai ištyrinėti prekių aprašymus prieš pereidami prie mokėjimo proceso. Be to, didelė dalis prekių nėra perkamos sau – tai juk dovanos artimiesiems. O kas, jeigu dovana netiks, pvz. bus per maža arba tiesiog nereikalinga?
Todėl šventiniu laikotarpiu rekomenduojama klientams pasiūlyti lankstesnę grąžinimo politiką. Galbūt su ilgesniais terminais ir papildomu atlaidumo faktoriumi. Bet svarbiausia, kad visa informacija apie grąžinimus būtų aiškiai išdėstyta ir lengvai prieinama klientams bet kuriuo paros metu. Daugiau praktinių patarimų apie grąžinimo procesą sudėjome praėjusiame tinklaraščio įraše.
Kiti įrašai
„Siųsk pigiau“ – išskirtinė įmonė, teikianti pigias siuntų pristatymo paslaugas visoje Lietuvoje ir tarptautiniu mastu. Bendradarbiaudami su geriausią reputaciją turinčiomis ir pasaulyje pripažintomis kurjerių kompanijomis, tokiomis kaip DHL, TNT, DPD, FEDEX, LP EXPRESS, VENIPAK, ITELLA, GLS, OMNIVA, SST ir DEUTSCHE POST, siuntų tarnyba „Siųsk pigiau“ gali padėti išsiųsti siuntą į daugiau nei 220 pasaulio šalių.
„Siųsk pigiau“ partneriai - greitieji kurjeriai, kurie Jūsų siuntas pristatys patikimai nuo durų iki durų, todėl Jūsų siuntiniai visada bus saugūs. Skaičiuokite ir gaukite geriausius siuntos kainos pasiūlymus, kurie neabejotinai atitiks tiek Jūsų individualius, tiek Jūsų įmonės siuntų siuntimo poreikius bei biudžetą.
Skubūs pristatymai pagrindiniuose Europos bei JAV ir Kanados miestuose. Siuntų tarnyba "Siųsk pigiau" pristatys siuntas per vid. 1-3 d.d.
Apsilankykite kainos skaičiuoklėje ir gaukite geriausius kainų pasiūlymus.
Siuntas iš užsienio bei persiuntimą tarp kitų kelių šalių užsisakykite paprastai ir be jokių sutarčių.