4 patarimai, kaip paversti socialinių tinklų sekėjus klientais

2021/01/28

Ne paslaptis, kad socialiniai tinklai skirti ne tik bendrauti su draugais, bet yra ir puikus skaitmeninės rinkodaros kanalas. Daugelis prekių ženklų kasdien sėkmingai juose komunikuoja, tačiau net ir patys ištikimiausi Facebook ar Instagram sekėjai negeneruoja tiesioginės finansinės naudos.

Smart Insights duomenimis, 2019 m. iš visų į el. parduotuves iš socialinių tinklų atėjusių lankytojų, tik 1,1 % nusprendė įsigyti bent vieną prekę. Tai – bene žemiausias konversijų rodiklis (ang. conversion rate) lyginant su kitomis puslapio aplankymo priežastimis (pvz. kitų klientų rekomendacijos – 3 %, paieškos sistemų rezultatai – nuo 2,6 iki 2,8 %, el. paštu išsiųsta el. parduotuvės nuoroda – 2,5 %). Anot specialistų, tokį žemą konversijų rodiklį galima pagerinti, tačiau tai – ne vienos dienos darbas. Šiame tinklaraščio įraše pasidalinsime populiariausiais patarimais, kaip sekėjus ir pasyvius jūsų socialinių tinklų paskyrų stebėtojus paversti klientais.
 

Susipažinkite su savo auditorija

Jūsų tikslinė auditorija – asmenys, kurie yra pasirengę pirkti tai, ką siūlote. Žinodami, kokiems žmonėms įdomios ir reikalingos jūsų prekės/paslaugos, išsiaiškinkite, kokiuose socialiniuose tinkluose jie lankosi.

Pavyzdžiui, jeigu jūsų siūloma produkcija skirta verslo bendruomenei (B2B), veikimas TikTok ar Snapchat platformose bus mažai naudingas, lyginant su komunikavimu LinkedIn. Daugiau informacijos apie tai, kaip pasirinkti tinkamiausias soc. medijas savo verslui, galite rasti čia.

Išsigryninus tikslinę auditoriją, taip pat rekomenduojama:

• išsigryninti turinį, tinkantį skirtingiems socialiniams tinklams ir jūsų sekėjams juose;

• išlaikyti komunikacijos, atitinkančios jūsų prekės ženklo filosofiją, vientisumą;

• būti aktyviems, reaguojant į sekėjų komentarus po jūsų įrašais, atsakant į jų žinutes ir visus iškylančius klausimus – Sprout Social duomenimis, net 90 % apklausoje dalyvavusių respondentų teigė naudojantys socialinius tinklus tam, kad susisiektų su įvairiais prekių ženklais.
 

Vartotojų sukurtas turinys

Kartais kaip efektyvų rinkodaros įrankį galima naudoti jau esamų klientų atsiliepimus bei nuomones. Šis vartotojų sukurtas turinys (ang. user generated content, UGC trumpiau) iš esmės yra nemokamas, todėl nederėtų jo ignoruoti. Pasidalindami klientų atsiliepimais, nuotraukomis, vaizdo įrašais, ne tik sutaupote nemokėdami fotografams ar operatoriams, bet ir parodote socialinių tinklų sekėjams, jog dirbate sėkmingai ir esate verti potencialių klientų pasitikėjimo. Žinoma, prieš skelbdami vartotojų turinį, būtinai paprašykite jų sutikimo.

UGC, anot Comscore, sulaukia net 28 % daugiau reakcijų, nei įprasti prekių ženklų įrašai socialiniuose tinkluose. Tai pastebi ir įmonių rinkodaros specialistai: Tintup 2020 metų pradžioje skelbė, jog daugiau nei 86 % įvairių verslų reguliariai naudoja UGC. 76 % socialinių tinklų vartotojų klientų sukurtą turinį laiko autentiškesniu ir tikresniu.
 

Tikslingi nukreipimo puslapiai (ang. landing pages)

Bendrąja prasme, landing page yra bet kuris svetainės puslapis, į kurį iš paieškos sistemų ar socialinių tinklų yra nukreipiamas klientas. Tačiau el. komercijos specialistai linkę apibrėžimą susiaurinti ir vadinti tokias svetainės skiltis konvertavimo puslapiais. Šių tikslas – paversti eilinį platformos lankytoją klientu.

Google Adwords, Instagram, Facebook ar kitur patalpintos nuorodos turėtų nukreipti būtent į tokius puslapius. Pavyzdžiui, jeigu internete reklamuojate konkrečią prekę, klientą reikėtų nukreipti į jūsų platformos dalį, kurioje prekę ir lankytojo krepšelį skirtų vienas paspaudimas. Didžiausia klaida, anot specialistų – nuorodos, nukreipiančios į el. svetainių pagrindinius puslapius (ang. home page).

Sukūrę optimizuotus nukreipimo puslapius, turite galimybę padidinti konversijų skaičių, tačiau tokios svetainės skiltys, pasak rinkodaros ekspertų, turi būti itin kruopščiai parengtos. Jos neturėtų būti perkrautos pasirinkimais (TechJury skelbia, jog nukreipimo puslapiai su keliais pasiūlymais, gali sumažinti konversijų tikimybę net 266 %) ir itin draugiškos mobiliesiems įrenginiams (Statista duomenimis, mobilusis telefonas – populiariausias įrenginys socialinių tinklų naudojimui).
 

Lojalumas sekėjams

Tekste jau paminėjome, jog jūsų verslo socialinės medijos kanaluose itin svarbu reaguoti į klientų klausimus ir atsiliepimus. Ne ką mažiau svarbus aspektas – jūsų pačių iniciatyva bendraujant su klientais. Turite būti aktyvūs, noriai ir reguliariai dalintis tiek sekėjams, tiek jau esamiems pirkėjams aktualia informacija apie produktus, paslaugas, veiklą. Svarbu, kad informacija nebūtų pasikartojanti, sausa – kiekvienas jūsų įrašas socialiniuose tinkluose turi kurti jūsų prekės ženklo vertę sekėjų akyse.

Vienas iš būdų, kaip parodyti, jog paskyrą sekti yra naudinga – išskirtiniai, laikini (ang. time sensitive) pasiūlymai. Pavyzdžiui, savo įraše galite pasiūlyti nuolaidos kodą, kuris galios tik artimiausias 24 valandas arba tik pirmiesiems paspaudusiems nuorodą. Tiesa, pasiūlymas turi būti vertingas – nuolaida ar kita nauda (pvz. nemokamas pristatymas ar dovana) turi sukelti norą apsipirkti čia ir dabar, tad 5 % nuolaida, veikiausiai, konversijų nepadidins. Naudingi klientams pasiūlymai, retkarčiais sudrebinantys jūsų socialinius tinklus, tikrai paskatins ir dažniau aplankyti paskyras, ir įsijungti pranešimus (ang. notifications).

Galiausiai, nebijokite rengti konkursų. Taip galite padidinti sekėjų skaičių, savo prekės ženklo matomumą ir netgi paskatinti UGC kūrimą. Sprout Social skelbia, jog net 59 % tyrimo respondentų teigia pradėję sekti prekių ženklų socialinių tinklų paskyras tik dėl to, jog pamatė galimybę laimėti jiems patikusį daiktą ar paslaugą. Reguliariai organizuodami konkursus ne tik būsite matomesni socialiniuose tinkluose, bet ir padidinsite savo egzistuojančios auditorijos įsitraukimą. Tiesa, svarbu paminėti, jog didieji socialiniai tinklai (pvz. Facebook, Instagram) turi konkursų organizavimo taisykles, kurių svarbu laikytis, tad prieš konkurso rengimą, rekomenduojame dar atidžiau susipažinti su kiekvienos platformos reikalavimais.

Kiti įrašai

swed icon seb icon luminor icon revolut icon paypal icon apple pay icon google pay icon mastercard  icon visa  icon

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti